Inlägg #21: Postat: 2004-12-10 01:21:00
|
Sofia Hadjipetri |
Biff!
Trots den extrema överrepresentation av män när det gäller våldsbrott, att sitta i styrelser, att publikt hävda sig med diverse brölande ljud, tror jag inte på en "manligt vara", lika lite som jag tror på ett "kvinnligt" dito. Vi blir till våra kön och sen tar vi till oss de attribut som vi sen dag ett får höra är passande för detta kön. Allt från kläder, till gångstil, till smink, till sexuella beteenden, etc, etc.
|
|
Inlägg #22: Postat: 2004-12-10 01:21:00
|
Sofia Hadjipetri |
Med andra ord tror jag alltså inte att mäns våld är något "naturligt" utan alla skulle kunna vara lika mycket eller lika lite våldsamma.
|
|
Inlägg #23: Postat: 2004-12-10 14:17:00
|
Biff |
Oavsett om könen som du säger är kulturella konstruktioner, eller om de är biologiskt ärvda, ser världen ut som den gör. Det finns inget som tyder på att kulturella konstruktioner skulle vara med lättförändeliga än biologiska. Är du förresten medveten om att du i svar 21 definierar manligheten genom undantagsfall?
|
|
Inlägg #24: Postat: 2004-12-10 19:29:00
|
Anneli |
Biff, svar 11; Varför i all sin dar behöver det vara två tjejer för att visa att tjejer kan njuta av sex? Det var det mest bakvända jag har hört. Isåfall borde väl inte tjejer alls ha någon anledning att ha sex med killar.
|
|
Inlägg #25: Postat: 2004-12-11 17:20:00
|
Biff |
Anneli, jag har inte skrivit att det behöver vara två tjejer.
|
|
Inlägg #26: Postat: 2005-01-11 18:45:00
|
Kaisa |
Jag tror att bristen på bögporr för kvinnor beror just på den allmänna definitionen av porr, skapad av män. På internet kan man nämligen finna mängder av så kallad slash; mer eller mindre grad romantiska eller sexuella noveller där författarinnan parar ihop manliga karaktärer ur till exempel TV-serier. Läsarkretsen är i huvudsak kvinnlig. Att det sker i textform och att handlingen ofta är invecklad gör nog att man inte så självklart definierar det som porr.
|
|
Inlägg #27: Postat: 2005-01-11 18:58:00
|
Kaisa |
...Att kvinnor inte börjat konsumera bögporr på video i lika stor skala tolkar jag som att män i högre grad attraheras av det visuella, medan kvinnor eftersöker spänningen i relationen mellan karaktärerna.
|
|