Inlägg #1: Postat: 2001-04-05 13:40:00
|
Johan |
Jag håller nog med dig om att Ola är ute och cyklar lite....Jag vill komma i kontakt med dig..hur gör man det?
Ang. mitt pågående uppsatsskrivande om attac. MVH Johan i sthlm
|
|
Inlägg #2: Postat: 2001-04-05 18:04:00
|
The Evilman |
En kram mellan människor kan både göra gott och ont. När politiker omfamnar attac och säger att de förstår och sympatiserar. Så har politikerna snabbt nått ett populistiskt mål och de har oskadligjort attac på offentighetens arena. Se vad en liten kram kan göra. Sedan undrar jag hur kan attac Sverige över huvudtaget finnas till utan att stödja grundarnas politiska manifest i Frankrike fullt ut!
|
|
Inlägg #3: Postat: 2001-04-05 18:07:00
|
The Evilman |
Fortsättning föregående sida..
Populism och feghet, det är ju skrattretande rent ut sagt. Nej, mer kampanda och revultionistisk anda och mindre svansar mellan bena tack!
"Strenght is in unity,
permanent revolution,
in land of solidarity"
|
|
Inlägg #4: Postat: 2001-04-08 12:51:00
|
gisela |
nej, människor kan inte forma samhället precis som de vill. förutsatt att man inte vill använda sig av tvång och ev. våld. det är inga högre stående "lagar" som ser till det, utan människor själva. alla vill inte samma sak. det mest logiska är då att försöka ge folk så mkt utrymma som möjligt. inte alla vill det.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2001-05-13 17:07:00
|
claes croner |
Liksom America och Ola har jag reagerat mot Salos ytliga kritik av Attac.
Attac driver tre konkreta krav, ingen politisk linje. Attac är öppet för vitt skilda åsikter. Det kan ibland verka förvirrande.
Attac är inte för droger.
Attac får kickar av att sparka valutaspekulanter där det känns.
F.ö. är America inte ´initativtagare´ till Attac. Det är Bernard Cassen och Ignacio Ramonet i Paris.
Rätt skall vara rätt.
Claes Croner
|
|
Inlägg #6: Postat: 2001-06-30 14:48:00
|
Hugo Barkund |
Släpp sargen America,
"I Sverige bevittnar medborgarna en utveckling där offentliga tillgångar säljs ut, marknader avregleras och offentliga trygghetssystem monteras ner. " Jag röstar var fjärde år och vet vilka partier som stödjer Attacs uppfattningar om läget. Gamla 68-or och undersysselsatta ungdommar har självklart charmats av er smarta presentation av en ny "end Lösnung". Ert rätt infama förnekande av att er ideologi redan går att rösta på är skrattretande. Kan era medlemmar inte läsa?
|
|
Inlägg #7: Postat: 2005-01-12 09:04:00
|
smear |
jag vet att det är en gammal artikel nu, men.. lär er skriva ihop ord, Ola Mattsson och America Vera-Zavala! det tillhör grunderna i det svenska språket att man skriver ihop sammansatta ord, ganska enkelt egentligen. eller jävligt enkelt faktiskt.
|
|