|
Inlägg #1: Postat: 2004-12-02 19:43:00
|
|
Biff |
Theres no such thing as a free lunch...
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-12-02 21:11:00
|
|
Marcus |
Jag har försökt kontrollera dina uppgifter, men jag har inte lyckats komma in på reklambyråns hemsida, den tar fem minuter att ladda ner, skryter dom med på sin hemsida. om man har modem
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-12-02 21:12:00
|
|
Marcus |
I övrigt om du har rätt så har Biff en mycke t viktig poäng, There´s no such thing as a free lunch....
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-12-02 21:18:00
|
|
Marcus |
ytterliggare en aspekt är: Hur många "Stereotypa" reklamkampanjer har reklambyrån i fråga gjort själva och tjänat mängder av pengar, innan dom fick den "ädla" uppgiften att hjälpa Flicka? Nu kan dom svära sig fria, dom kan aldrig bli påhoppade Vadå? Vi har ju hjälpt Flicka ju! Sen kan dom ha producerat alla dom reklamkampanjer som Flicka kritiserar.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-12-02 21:21:00
|
|
Marcus |
Hur kritiska vågar Flicka nu vara mot den enormt pengaromsättande reklamindustrin? Den är ju lika stor del i detta som TV3 och H & M
Flicka har sålt sig själva och sin trovärdighet till "Djävulen".
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-12-02 23:07:00
|
|
ll |
Reklambyrån jobbar pro bono alltså gratis för samhällets bästa. Det betyder ju dock inte att reklamkampanjen inte kostar så mycket. Man har gjort film vilket är väldigt dyrt. Sedan har man säkert betalat de som genomför projektet. Reklambyrån ger bort idéen gratis, men sedan ska den genomföras också.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-12-02 23:08:00
|
|
ll |
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-12-02 23:19:00
|
|
Doris |
Tack för en bra poäng, Josephine.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-12-02 23:57:00
|
|
Marcus |
Jag skulle vilja tacka Josephine för en bra blog, men knappast för en bra poäng... vad är värst? att sitta i knät på reklambranchen för att dom jobbar gratis åt en, eller att hederligt betala dom?
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2004-12-03 00:01:00
|
|
Marcus |
Jag jobbade som nattportier på ett hotell en gång som hade en stor bil-mässa. Mina instruktioner var. Alla journalister bor helt gratis på hotellet, men om en journalist ber att få betala så är det absolut förbjudet att berätta att han inte behöver betala. Detta för att journalisten inte skall lockas till att ens "känna sig" mutad... oberoende biltidningar får aldrig frestas att få gratis mat och logi.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2004-12-03 00:03:00
|
|
Marcus |
Förstår ni poängen? Gratis logi och mat är en service från bilbranchen men blibranchen aktar sig noga för att någon kan få det till att man "köper" journalister. På detta sätt har däremot reklambyrån köpt Flicka och därmed köpt sig fri från skuld när dom gör mängder med stereotyp reklam
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2004-12-03 09:44:00
|
|
Lina |
Men Marcus du ser bara saker svart eller vitt. Tror du verkligen att alla problem i skolan och mellan pojkar och flickor skulle lösas bara lärare och elever fikar tillsammans?
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2004-12-03 10:57:00
|
|
ll till "Lina" |
Om någon ser saker i svart och vitt så är det väl du Lina, om du tolkar texten på det viset.
Givetvis är poängen att makthavarna gor det lätt för sig genom att slösa bort våra pengar på värdelösa projekt och kampanjer.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2004-12-03 11:22:00
|
|
Lina |
Jag anser att det behövs projekt som Flicka, även om just detta väl har sina brister. Jag tycker även att ungdomar behöver vuxna i skolan, men jag tror allt behövs. Jag tror inte att makthavarna gör det lätt för sig, de försöker uppmärksamma flickor, för en gångs skull, och det är inget fel med det.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2004-12-03 15:20:00
|
|
Marcus |
Nej Lina, men som proffesionellt arbeteande i skolan så ser jag att väldigt många problem skulle kunna lösas på detta sätt. Det finns en enorm vilja hos lärarkåren men den hindras av gamla traditioner.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2004-12-03 15:21:00
|
|
Marcus |
Lina... i vår värld är det mycket som behövs... Jag menar att upplåsta lärarrum behövs långt mycket mer än projektet flicka, jag skulle vilja säga att upplåsta lärarrum behövs långt mer en projektet Friends också fastän friends var ett bra projekt ur jämställdhetsynpunkt.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2004-12-08 00:55:00
|
|
ED |
Fortfarande är sakfelet beklämande för artikeln, om man nu ska vara mediakritisk vilket du verkar tycka.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2004-12-09 22:14:00
|
|
josephine |
Ursäkta brist på svar, men nu kommer det.. Absolut kan man säga att ingenting är gratis. Men:
Gällande Flicka så gick ingen säker. VeckoRevyn satt med i deras advisory board men fick en släng av sleven osv. Rätt eller fel, men så var det.
Gällande reklambyrån Forsman & Bodenfors har de ganska rent mjöl i påsen. Kollade deras hemsida, inklusive alla filmer de lagt ut. Det var någon som var på gränsen, men inte gick över den i mitt tycke. Annars var det bra filmer utan sextänket. Forts...
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2004-12-09 22:18:00
|
|
josephine |
Forts 18... Däremot har byrån gjort jobb för statliga bolag som systemet och svt. Där ligger kanske en baktanke med förhoppning om fler jobb och mer sköna statliga slantar, men det tycker jag inte ska kasta skugga över vad de faktiskt gjort i detta fallet.
Marcus, tycker faktiskt det är rätt dåligt att du inte ens orkar vänta fem minuter för att kunna kolla in byråns jobb. Istället spekulerar du fram nya tänkbara men osanna belastningar för byrån och flickaprojektet. Oseriöst Marcus.
|
| |