Fl!cka provocerar, men imponerar ej

Inlägg #1: Postat: 2004-12-02 12:19:00
Marcus
Precis.. och så glömmer dom bort att riktig mediakritk bygger just på att kritisera just sådant.
Inlägg #2: Postat: 2004-12-02 12:22:00
Chris.X
Precis. Attityden "Vi ska kritisera andra, men ingen får kritisera oss". Jodå, pilkastning i gummibåt är väl inget som är direkt rekommenderat. Otroligt många är dock väldigt duktiga på det.
Inlägg #3: Postat: 2004-12-02 12:23:00
Chris.X
Citatet: "I projektet FLICKA utgår vi ifrån just tjejer eftersom merparten av alla budskap och bilder vänder sig till dem. Därmed inte sagt att vi bara riktar oss till tjejer. Det här är ju frågor som berör båda könen. Vad får man egentligen för skev uppfattning, som kille, av hur tjejer ska vara, om man utgår från reklam, dokusåpor, vidos etc? "
Inlägg #4: Postat: 2004-12-02 12:25:00
Chris.X
...bevisar bara hur märklig verklighetsuppfattning dessa människor har. D.v.s de lever i sin egen verklighet. Sedan när har killar tvingat tjejer hur dom ska vara? När är det killar som bestämmer hur tjejer ska klä sig, sminka sig o.s.v?
Inlägg #5: Postat: 2004-12-02 12:27:00
Chris.X
För min egen del trodde jag att tjejer kunde tänka själva. Gjorde nåja egna val om hur dom vill se ut. Mera tävlar med varandra istället för att lyssna på killarna. Men det är klart. I dagens PK-sverige kan inte tjejer tänka själva. De är menlösa offer som gör allt för att behaga de ondskefulla männen. *suck*
Inlägg #6: Postat: 2004-12-02 15:22:00
Marcus
Precis dom flesta tjejerna när jag gick i plugget uppträdde i alla fall otroligt levande som om dom verkligen kunde tänka själva, men Hittler hade ju en idé om att Judar i själva verket var dreserade. Kanske menar Projektet FLICKA att tjejer också är dresserade... att dom helt enkelt inte kan tänka själva, och måste dresseras om ?
Laddar...