|
Inlägg #1: Postat: 2004-12-01 11:17:00
|
|
Andreas B forts |
Bara för att man har döpt om det till blog från det tidigare "reload" har ju ingenting egentligen förändrats. Jo, en annan förändring, dagböckerna är mer stiliserade genom att de flesta anlitar blogger.com för layouten. Men blog betyder faktiskt bara dagbok på nätet, kronologiskt uppdaterad, med den senaste noteringen överst.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-12-01 11:19:00
|
|
Andreas B forts |
Själv har jag skrivit en sådan dagbok eller blog olidligt namn sedan 1997-98, men jag är ju inte politiker, utan i första hand journalist och poet. Dock vänster.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-12-01 11:19:00
|
|
Andreas B forts |
Och adressen är... hem3.passagen.se/bjorste
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-12-03 12:49:00
|
|
Niklas J |
Kan bara hållla med. Jag har inte tidigare hört uttrycket "blog", så visst var artikeln bra till något. Däremot förvirrade den mig vad gällde innehållet i bloogarna något alldeles. Trodde efter Munkhammars beskrivning att det rörde sig om något nytt revolutionerande tekniskt som jag missat, men insåg efter lite surfande att det var just dagböcker på nätet, som du skriver Andreas. Kejsarens nya kläder, någon?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-12-03 14:13:00
|
|
Jennifer |
Många ¨svenskar väljer f ö att skriva på utländska servers, t ex livejournal.com och blogdrive.com. Nej, jag håller med: det som har hänt är bara att Timbro har upptäckt webdagboken som politiskt medium.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-12-05 20:07:00
|
|
ll |
För mig var det i alla fall en nyhet att det nuförtiden finns bloggar där seriösa personer kommenterar aktuella händelser på ett fränt och ICKE politiskt korrekt sätt som aldrig skulle passera i ett officiellt medium. Så MIG gav den här artikeln väldigt mycket.
|
| |