Varför är politikerfiffel mer fel?

Den här tråden diskuterar artikeln Varför är politikerfiffel mer fel?.
Showing page 3 of 3: 1  2  3
Inlägg #41: Postat: 2004-12-03 15:14:00
Konstapel pål is
Mycket träffande och välskriven artikel av ML. Jag ser dagligen hur medborgare slår ihjäl andra medborgare, det ena mer kreativt än det andra, utan att det ens näms i en notis i tidningen. Men så fort jag och mina kollegor slänger en neger på spåret ja då då blir det ett jäävla liv...Det mina damer och herrar är hyckleri av högsta rang.
Inlägg #42: Postat: 2004-12-03 15:23:00
Michael Ståhlberg
Politiker bör inte få låna för att finansiera sitt valfläsk utan valfläsket skall finansieras skattevägen, så sambandet utgift-inkomst blir pedagogiskt tydlig. Endast då kommer medborgarna att veta vad de röstar på. I dagens läge vet knapps ens riksrevisionsverket vart skattemedlen tar vägen. Alldeles för mycket svinn.
Inlägg #43: Postat: 2004-12-06 15:33:00
Ett gott råd från M H
Michael, dra inte den där dialogen på Norra Brun. De kommer att lyncha dig.
Inlägg #44: Postat: 2004-12-06 15:33:00
Ett gott råd från M H
Michael, dra inte den där dialogen på Norra Brun. De kommer att lyncha dig.
Inlägg #45: Postat: 2004-12-06 22:02:00
Jon Hallqvist
Fifflar Svensson? Jag har aldrig hört talas om att Svensson trollat bort miljoner ur nån bolagskassa eller liknande, jag har hört det ryktas men aldrig något konkret.
Inlägg #46: Postat: 2004-12-09 20:21:00
Johanna
Nu har jag missat något; om det inte är fel att Svensson fifflar, är det då rätt att Svensson fifflar? Anledningen till att politikernas och företagarnas fiffel handlar på löpsedlarna är väl att det handlar om så stora belopp och att det därför ses som allmänintresse? Eller nåt.
Showing page 3 of 3: 1  2  3
Laddar...