|
Inlägg #1: Postat: 2004-12-01 09:28:00
|
|
Linda |
Jag var lite upphettad därav mina skrivfel, ursäkta. Men hela denna nationen leds av personer med missbruksproblem. Maktmissbruk kallas det!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-12-01 23:44:00
|
|
Doris |
Men Linda du borde väl veta vid detta laget att om folk skall ut och protestera och gå i fackeltåg, så är det inte dessa grejerna som det skall protesteras emot! Journalisterna och politikerna sitter i samma båt! De skiter i den vanlige medborgaren! Det bästa du kan göra det är att inte rösta på något av de partier som sitter i riksdagen. Först då så fattar dom, att de borde lyssna på oss vanliga Svensson.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-12-02 00:54:00
|
|
Kantarell |
Det krävs att en sådan briljant ? person som Liza Marklund plötsligt kommer på att svin till män misshandlar kvinnor. Då jäklar hakar media på! När Ebba Svensson ifrån kvinnojouren ringde 92 och ville att media skulle belysa detta. Då teg de! Nu så följer media varenda fackeltåg i norrland mot kvinnovåld! Media är större hycklare än våra politiker.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-12-02 00:57:00
|
|
Doris |
Exakt!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-12-02 02:07:00
|
|
Doris |
Journalisterna är medskyldiga till varenda slag som faller mot en kvinna, till en gruppvåldtäckt eller våldtäckt! För att de förtiger och mörkar och försöker få oss att känna en kollektiv skuld! En skuld som vi inte har fått uttala oss om, ännu mindre rösta om!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-12-02 14:45:00
|
|
Aanders Klasson |
Om rösta på parti utanför Riksdan
så har jag hört att spi har störst
chans att komma in.Dock upplever
jag det som att ND är det parti
utanför Riksdan som är mest aktivt.
Farsan som är aktiv i spi säger att
dom ska byta namn,men det lär
nog inte ske före valet 2006.
Om man vill rösta på det parti som
har störst chans att komma in i
Riksdan så är ett dilemma att det
inte längre går att lita på opinions-
undersökningar.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-12-03 14:04:00
|
|
Linda |
Jag menar inte specifikt kvinnoförtryck utan förtrycket på hela svenska folket,gamla som nysvenskar.Att undvika att välja är inget alternativ i mina ögon Däremot att ta oss rätten att ställa krav på våra folkvalda, de ska ju företräda OSS. Ställ krav på dem och ofta!
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-12-05 03:01:00
|
|
Jona Hex |
Nysvenskar! Politiskt korrekt så man
mår illa.Lättare hitta folk som INTE
tror på mångkultur bland invandrare
än bland Svenskar,i allafall är det
så inom medelklassen än så länge.
Näädu Linda,så länge som du röstar
på idioterna i Riksdagen ska du inte
förvänta dig någon förändring till
det bättre, att bara klaga hjälper
inte,inte demonstrera heller.Att
däremot rösta in nåt parti som dom
andra i Riksdagen hatar kan däremot få effekt.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-12-05 12:02:00
|
|
Linda |
Det hade blivit kul med fler partier i rikksdagen, jag har aldrig trott på partier. Även om jag tvingas välja mellan pest och kolera har jag ändå RÄTTEN att rösta! Jag håller med dig Jona, utbudet av partier med hyfsade program är väldigt magert, det behövs konkurrens, där också! Kanske de gamla uvarna skärper sig då? Men varför ska vi ha en en politikerelit som bestämmer över våra liv? Är vi omyndigförklarade?
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2004-12-05 15:26:00
|
|
Jona Hex |
Med EU, som nu ska bli en stat
och Sverige ett Län i denna stat
blir det ännu värre och ännu
svårare att åtgärda Byråkratin,
hitintills har ju Byråkraterna pratat
Svenska, nu ska dom prata Franska,
ett språk som bara en begränsad
krets Svenskar kan, en grupp jag
tillhör, vi har varit naiva npg att
tro att Engelskan skulle bli språket
som gällde i EU-ropa - istället blir
det Franskan.Vi lär väl även få en
staty av Napoleon på Sergels Torg
vad det lider.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2004-12-06 20:03:00
|
|
Linda |
Jag röstade nej till EU, vilket var min rätt att göra. Jag måste alltid fråga mig hur mycket Sverige har tjänat på detta medlemskap? Var kommer vi hamna till slut? Har detta vårt medlemskap någon betydelse? Jag gör min röst hörd via giftiga insändare i tidningar, svenska som utländska med risk för repressalier kanske. men så låt de komma. Då vet jag att de når fram i alla fall. Hur som helst!
|
| |