|
Inlägg #1: Postat: 2004-11-30 15:14:00
|
|
Hans Engnell forts |
Drogerna finns där oavsett vilken politik vi väljer. Jag vill att människor skall få bruka de droger de själva vill utan att behöva hamna i fängelse för att de valt "fel" drog. Jag vill också att människor skall kunna få hjälp när de behöver det. Eftersom narkotika är så fruktansvärt tabu i Sverige, och en narkoman inte direkt omhuldas av samhället, får många människor inte den vård de behöver i dag. Harm reduction ses som "uppmaning till att knarka", vilket förstås är befängt.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-11-30 15:17:00
|
|
Hans Engnell forts |
Med den synen vore det bäst om alla "knarkare" dog ut som avskräckande exempel. Det är naturligtvis en inhuman hållning, men jag upplever att den faktiskt finns bland våra politiker. I stället för att lära våra ungdomar om droger och hur man undviker missöden, pumpar man ut skräckpropaganda. Den som testar får kort sagt skylla sig själv. Det är inte en human syn på drogpolitiken.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-12-10 16:27:00
|
|
Backman |
Tacka våran käre "Bejerot" För svenskens syn på milda droger. Holland gick en annan väg på 70-talet. Vi gick motsatt, våran metod kostar enorma pengar. Hollands generar pengar. Vi har problem med resurser till polisen. Ja välj själv vilken politik vi borde valt.
|
| |