Inlägg #1: Postat: 2004-11-29 13:41:00
|
Maria Lindblad |
Jag vill säga att det är ett fel någonstans i samhället om antalet singlar blir fler och fler samtidigt som idealbilden är något annat som blir alltmer ouppnåerligt. Det är tragiskt att folk ska behöva gå och må dåligt. Antingen måste det bli mer accepterat att man väljer ett singelliv eller också måste vi fundera över varför det är så svårt att få relationer att fungera idag.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-11-29 14:32:00
|
Jörgen |
OK, tack! Det kändes lite splittrat att dels läsa "Sänk kraven om du vill hitta någon" och dels "Det är inte så dumt att vara singel i alla fall!" i samma artikel. Man är väl inte van vid nyanserade artiklar som belyser båda sidor av problemet här på Source, helt enkelt... ;-
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-11-29 14:35:00
|
Robert W |
Maria Lindblad. Jag tror knappast att det är omvärldens förväntningar som gör att singellivet kan kännas jobbigt. Ensamhet i sig kan kännas jobbigt av det enkla faktum att människor inte är gjorda för att vara ensamma. Naturligtvis går det att inta en inställning som gör singellivet småtrevligt, men det känns ändå alltid som att någonting fattas.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-11-29 15:36:00
|
Maria Lindblad |
Robert, personligen håller jag helt med dig! Jag tror absolut att det finns personer som trivs med att leva ensamma, men jag tillhör inte dem. Oavsett hur accepterat det var, så skulle jag inte vilja leva så en längre period. Men, men, alla är ju olika. Huvudsaken är att man trivs med det val man gjort... Och att man upplever att det är ett val, förstås!
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-11-29 18:23:00
|
Klok |
Nu är det ju faktiskt så att ensamhet i tvåsamhet är mkt värre än ensamhet utan partner. Dessutom tycks ju en del hålla till godo med vad som helst, den s k Helene-mannen har ju varit gift och har barn, man ryser.
|
|