Vad har ungdomar respekt för?

Inlägg #1: Postat: 2004-11-28 21:26:00
Olof
Hon läser för många böcker om "rasism" och har blivit indoktrinerad att tro att alla är lika oavsett var man kommer ifrån. För att tala klarspråk kan jag lungt säga att svenska ungdomar inte delar samma kvinnosyn som dom du beskrev i din artikel, Paulina. Dra inte våra ungdomar i skiten, tack.
Inlägg #2: Postat: 2004-11-28 21:29:00
Olof
Artikeln är feltitulerad. Den borde heta "Vad har invandrarungdomar respekt för?"
Inlägg #3: Postat: 2004-11-28 23:39:00
Olof go away
Olof ponken, sluta och snacka skit. Relationerna mellan svenska killar och tjejer är oftast spända, traumatiska och kortvariga. Allt har urvattnats. Det kallar man inte "bra syn". Noren visste nog vad han pratade om. Det finns mycket inte mycket av genuin mänsklighet och äkta känslor bland majoriteten av svenskar. Allt känns plastiskt. Så sluta nu då att slå dig på bröstet som en grottmänniska och öppna ögonen så du lär dig något från andra kulturer. Det verkar dags.
Inlägg #4: Postat: 2004-11-29 06:47:00
Doris
"Det finns mycket inte mycket av genuin mänsklighet och äkta känslor bland majoriteten av svanskar" Vad menar du? De som väljer att invandra till Sverige ska först och främst lära sig och respektera vår kultur. Annars så bör de söka sig någon annanstans! En medeltida islamsk kvinnosyn tex det skall vi aldrig acceptera i Sverige.
Mordet på van Gogh i Holland för att han belös deras kvinnosyn. Det visar enligt mig vem som är grottmänniskor och vem som inte är det. Så öppna du ögonen själva!
Inlägg #5: Postat: 2004-11-29 06:51:00
Doris
bland majoriteten av Svenskar" Inte svanskar. Stavfel.
Inlägg #6: Postat: 2004-11-29 09:00:00
Paulina
Va roligt att ni trodde att jag menade utländska ungdomar. De jag pratade med "såg" inte ut att ha utländsk bakgrund, så det var därför jag pratade i generella termer nämligen de ungdomar jag ser.....
Inlägg #7: Postat: 2004-11-29 09:01:00
Paulina
De representerar naturligtvis inte heller alla ungdomar utan det är en känsla av att ungdomar istället hävdar sin kvinnlighet och manlighet för att få respekt.
Inlägg #8: Postat: 2004-11-29 09:04:00
Paulina
Artikeln var mycket längre, så jag kan förstå att det kan ha uppstått missförstånd!
Inlägg #9: Postat: 2004-11-29 10:18:00
Tommie Nygren
Doris... Ska de? För övrigt heter det "lära sig ATT respektera vår kultur". Lär dig svenska din simplistiska kulturrasist. Glöm inte denna lilla detalj: Om det finns 2 miljoner muslimer i Holland så var det 1 999 999 som inte sköt van Gogh.
Inlägg #10: Postat: 2004-11-29 10:47:00
Doris
Simplistiska kulturrasist! Ja jäklar alltså : Vårda ditt språk! Och de övriga 1 999 999 har då klart och tydligt tagit avstånd ifrån mordet? Har någon ledande imam eller ledande muslim i Sverige fördömt mordet? Varför får man inte påpeka problemen med tex vissa muslimer utan att bli kallad tex simplistik kulturrasist osv?
Inlägg #11: Postat: 2004-11-29 12:13:00
Stieg.H
Skicka ut blattarna och femtekolonarna med svenska pass.
Inlägg #12: Postat: 2004-11-29 15:43:00
Stefan_B
Men, vafan? Det tog ETT sketet inlägg för den här tråden att förvandlas till ett jävla åsiktsupplopp! För bövelen människor, måste ni åsiktskräkas så gör det i egna kommentarstrådar!
Inlägg #13: Postat: 2004-11-29 15:46:00
Stefan_B
Paulina, tack för dina klargöranden. Dock så saknar jag svar på mina sista frågor, nämligen hur du resonerar när du, i princip, råder ungdomar att "trotsa etablissemanget". Som jag ser det så skapar det mer polarisering, inte mindre.
Inlägg #14: Postat: 2004-11-29 17:01:00
pablo
Du Olof innan du drar till med eran och våran, ta dig en riktig funderare, Svenska ungdomar ska jag tala om för dig har den högsta statistiken på självmord, super skallarna av sig och listan är längre än svartskallarnas. TÄNK ÖVER DET OCH KOM MED MOGNARE SVAR INNAN DU ÖPPNAR DIN STORA TRUT, DIN LILLA PELLEJÖNS !
Inlägg #15: Postat: 2004-11-29 20:55:00
Olof
Svar 3 och Svar 15: Respekt är något man förtjänar. Du har klart och tydligt visat att du INTE förtjänar respekt i vårat land och du kommer aldrig få det heller. Du har bekräftat svenskfientligheten, som många svenskar inte tror om invandrare. Tack och bock, kunde inte bli bättre ;-
Laddar...