Vad har ungdomar respekt för?

Inlägg #1: Postat: 2004-11-28 21:57:00
gregorius
Viktigt att du svarar på denna fråga paulina för att debatten ska bli meningsfull.
Inlägg #2: Postat: 2004-11-29 06:41:00
Doktor Glas
Gregorius, får det lov att vara litet vichyvatten?
Inlägg #3: Postat: 2004-11-29 09:08:00
Paulina
Som sagt så pratade jag i generella termer då jag möter både svenska och utländska ungdomar!
Suck, visste inte att man skulle sänka sig så lågt
Inlägg #4: Postat: 2004-11-29 09:14:00
Doris
Generella termer hit och dit. Möter både svenska och utländska ungdomar! Det gör vi väl alla. Men det kunde varit roligt om du sa som det var. Var det svenska eller utländska ungdomar som spottade på dig?
Inlägg #5: Postat: 2004-11-29 09:17:00
Paulinas talesman
Paulina har blivit tillsagd att vara politiskt korrekt.
Inlägg #6: Postat: 2004-11-29 11:50:00
Marco
Paulina vägrar att svara på den frågan. Tyvärr kan det ju tolkas som att det inte var svenska ungdomar som spottade på henne? Det är mycket sorgligt. Men kanske ännu sorgligare att vi lever i ett land där vi inte anser oss kunna tala öppet om vissa saker.
Inlägg #7: Postat: 2004-11-29 13:35:00
Lasse
Denna överbeskyddarmentalitet som PK-maffian infört resulterar i att invandrare betraktas som offer eller svagare invidvider vilket gör att de blir orättvist behandlade i samhället. Detta leder till frustration mot de etniska svenskar som egentligen ville dem väl. Lite tokigt eller hur?
Inlägg #8: Postat: 2004-11-29 13:49:00
MickeR
Denna överbeskyddarmentalitet från PK-maffian leder även till att invandrare tar sig oerhörda friheter som i detta fall när de inte kan ta en tillsägning. Detta eftersom samhället har lärt dem att de är offer och därför har rätt att göra uppror läs: hitta på vad som helst som passar deras syften när minsta går dem emot. Det är löjeväckande att politikerna inte kan föra en vettig debatt kring invandringen - något som resulterar i att Paulina inte ens vågar säga vilken sorts ungdomar det var.
Inlägg #9: Postat: 2004-11-29 15:34:00
Stefan_B
Jag tror att ett möjligt skäl till att Paulina inte vill gå närmare in på ungdomarnas identitet kan vara att hon är intresserad av en diskussion kring det hon har skrivit, snarare än att alltihopa ska sugas ner i det enorma svarta hål som diskussionen kring invandrarproblematiken är. Dessutom, även om nu just dessa ungdomar var invandrare, har inte de flesta av oss någon gång stött på kaxiga skitstövlar av inhemsk härkomst?
Inlägg #10: Postat: 2004-11-29 15:56:00
Dennis
Inte i samma utsträckning. Och då ska man ändå komma ihåg att svenskarna trots allt fortfarande är i majorietet i Sverige.
Inlägg #11: Postat: 2004-11-29 18:05:00
Paulina
Tack Stefan_B det är precis det jag menar. Jag svarade inte direkt på de följande kommentarerna för att jag har också ett liv. Det här är inget chattrum! Jag tycker att min poäng har gått förlorat i den här diskussionen!
Inlägg #12: Postat: 2004-11-29 18:59:00
Doris
Men Paulina även om dessa ungdomar är orättvist behandlade enligt dig och att de borde trotsa etablissemanget, genom att studera och lära sig av olika historiska rörelser. Så skall man väl inte spotta folk i ansiktet pga en tillsägelse?
Inlägg #13: Postat: 2004-11-29 21:20:00
Hopp
Det tog väl hårt på deras sk heder att en tjej sa till dem?
Inlägg #14: Postat: 2004-11-29 21:42:00
PH
Spelar det någon större roll om dom var invandrare eller svenskar?
Det är fortfarande lika hemskt, dock tycker jag det är löjligt att inte svara på frågan.
Inlägg #15: Postat: 2004-12-01 09:24:00
Mikael Jacobson
Om vi nu ska börja tjafsa om "invandrarproblematiken" så måste jag säga att de flesta "kaxiga skitstövlar" jag stött på varit "vanliga svenska ungdomar" dock oftast av den motorburna, snusande och jeansjackebärande typen, men nu får vi tydligen bara klumpa ihop folk baserat på hudfärg så ignorera den här parantese
Inlägg #16: Postat: 2004-12-01 12:36:00
crypto
dom snusande jeansjackebärande"vanliga svenska ungdomarna" är över lag ganska fördomsfulla, och jag som flyttat till en storstad för att få vara i fredär bisexuell och transa tycker att man borde ta alla fördomsfulla invandrareja i storstaden är det dom som vill en ont, har blivit påhoppad några gånger och skicka ut dom till landsbyggden så kan dom slakta varandra och många fördomar försvinner.........
Inlägg #17: Postat: 2004-12-01 18:08:00
Doris
Vissa saker får inte påtalas, då spricker somligas naiva bild av verkligheten! Nä det skall förnekas och mörkas, vilka ungdomar det är som står för de flesta ligistdåden.
Inlägg #18: Postat: 2004-12-02 00:35:00
Doris
Sanningen är en illa sedd gäst hos somliga! Oftast hos de som ser sig som mer upplysta än oss andra och hos de som ser det som sin uppgift att undervisa oss okunniga!
Laddar...