Hankins struntprat om Ukraina

Inlägg #1: Postat: 2004-11-25 14:40:00
No-No
”Företrädarna för dessa ickestatliga organisationer hymlar inte om sitt syfte. De tar emot pengar för att påverka opinionen i ”västlig” riktning. Följaktligen får också de organisationer som tillhör högeroppositionen de största summorna.”
Inlägg #2: Postat: 2004-11-25 14:40:00
Striker
Soros är KUNG!
Inlägg #3: Postat: 2004-11-25 14:41:00
Så sant!
”Protesterna i Kiev koncentreras kring Självständighetstorget där präster i morse läste böner medan rockmusiker värmde upp inför dagens protester.” Det är mycket man kan göra för USA-dollar. Men hit har inte USA-dollarn hittat ännu. ”Enligt bedömare kan det dock bli svårt att genomdriva en strejk inom industrin, som mest finns i östra Ukraina där Jusjtjenko har svagt stöd.” Citat SVT-text
Inlägg #4: Postat: 2004-11-25 15:13:00
Tommie Nygren
Fråga kolon: vad har detta med valfuskets vara eller inte vara att göra? Och en till fråga: flödar rubel från Ryssland och kinesiska whatever-theyre-called från Kina? Är ett beteende bara fel om fel person gör det. Det är ju EXAKT det ni kritiserar media för att göra vinkla efter sina egna åsikter som ni gör själva. Varför skrev inte Hankins om detta inflöde av utländsk valuta? Han skrev om att inget valfusk förekom, i princip. Hans bevis för detta var helt tagna ur luften.
Inlägg #5: Postat: 2004-11-25 15:16:00
Tommie Nygren
Vad är det ni försöker säga egentligen? Är flöde av pengar till NGO fel? Är det ok om pengarna flödar till statliga organisationer? Är det dessa organisationers roll att ge lika mycket pengar till alla? Fråga kolon igen: tror ni det förekom valfusk eller inte? Personligen har jag inte som Fredrik Reinfeldt sagt att jag vill ha den ena eller andra kandidaten, bara att Hankins resonerar felaktigt. Vem vill ni ha som president i Ukraina? Jag är personligen neutral, jag skiter väl i det.
Inlägg #6: Postat: 2004-11-25 15:18:00
Tommie Nygren
Däremot finns en tydlig linje: de som förespråkar oppositionens kandidat hävdar kraftfullt att valfusk förekom, de som är vänster och västfientliga hävdar, märkligt nog, att valfusk inte förekom. Bevis för att det inte förekom saknas... så ponera att valfusk förekom, att OSSE inte är köpta av USA, vill ni då att den nu valde presidenten ska sitta? Är det därför ni tonar ner det, för att ni vill ha honom som president?
Inlägg #7: Postat: 2004-11-25 17:12:00
No-No
Det är ukrainare som beslutar vem som är president. Inte vänstern eller högern i Sverige. Det handlar om demokrati, ingenting annat. Min kritik gäller att främmande länder blandar sig i leken genom att finansiera grupper som man kan få nytta senare. Öst vill ha rådande ordning och väst med USA-dollarn i spetsen vill ha marknaden fri för exploatering. I Sverige skulle vi aldrig acceptera att främmande makter blandar sig i vår inhemska politik utom ... forts
Inlägg #8: Postat: 2004-11-25 17:13:00
No-No
Folkpartiets Ungdomsförbund som får bidrag från Freedom House. Jag anser att valen i USA inte är demokratiska, där är det miljarderna som bestämmer inte demokratin. Försöker USA införa liknande system i andra länder måste man försöka förhindra detta. Det lyckades inte i valfuskets Afghanistan och Irak kommer att gå samma väg. Främmande makters egoistiska inblandning i Ukraina kan sluta illa. Vi har Jugoslavien i gott minne.
Inlägg #9: Postat: 2004-11-25 17:13:00
No-No
Ukraina har över 50 milj invånare. Just nu handlar det om Kiev men Ukraina är mer än Kiev 2,6 milj, Charkiv 1,6 milj. inv., Dnipropetrovsk 1,2 milj., Donetsk 1,1 milj. och Odessa ukrainska Odesa, 1,1 milj.. Befolkningen består av ukrainare 72,9 , ryssar 22,0 . Västvärldens lättsinniga hantering av Jugoslavien med Tyskland och USA i spetsen slutade i blodbad. Samma kan ske i Ukraina och Vitryssland. Ukraina är dessutom helt beroende av rysk energi.
Inlägg #10: Postat: 2004-11-25 17:15:00
No-No
Hur det än slutar i Ukraina så har valfusk framkommit i båda håll, i det ena fallet manipulation med valsedlar som i Afghanistan eller manipulation av folket med dollarns hjälp som även användes i Afghanistan. En önskan har jag, att den aggressiva marknadsekonomin inte få så mycket makt i världen att deras aggressivitet orsakar ett nytt världskrig.
Inlägg #11: Postat: 2004-11-25 19:10:00
Per J
Sorry No-No, WW4 är redan här: Länk: analyskritik.press.se
Inlägg #12: Postat: 2004-11-26 01:09:00
Tommie Nygren
Men No-No... vad har den utländska finansieringen av grupper i Ukraina från bägge håll, dvs Ryssland och USA med valfusket att göra? Jag skiter personligen i vem det blir som president, det viktiga är ju att det FAKTISKT ÄR den som folket väljer. Både du, Hankins, Reinfeldt basunerar ut era åsikter eftersom ni inte gillar motståndarsidans kandidat. "Öst vill ha rådande ordning", vad menar du med det? Ryssland? Ukrainas folk?
Inlägg #13: Postat: 2004-11-26 17:36:00
Anders
No-No:s raljerande är så korkat och överfantiserande att man inte orkar bemöta det...
Laddar...