Inlägg #1: Postat: 2004-11-25 17:49:00
|
Pollux |
Smart marknadsföring.
Det underlättar att ha media på sin sida.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-11-25 19:20:00
|
Förklara? |
Kapitalismens kris! Depressionen på 30-talet det var väl också sossarnas och vänsterpartiets fel? Men så långt räcker inte dina kunskaper. Kör hårt med den falska kapitalistiska propagandan!
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-11-25 21:36:00
|
Pollux |
Så det är på grund av krisen under 30-talet som det går sämre och sämre för Sverige i dagsläget?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-11-26 08:40:00
|
Jan Schmidt |
För det första: Går det verkligen "sämre"? Tillväxten här är inte lika snabb som i Sydostasien, men den är ju inte noll eller negativ. För det andra: Krisen, om den finns, är inte Sveriges kris utan hela västvärldens kris och kan således inte vara "sossarnas" fel. För det tredje instämmer jag med sign. Förklara?, ta och läs lite ekonomisk historia. Återkommande "kriser" är kapitalismens signum.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-11-26 12:56:00
|
Pollux |
Ja det blir sämre och sämre. Arbetslösheten är oförändrad eller ökar och nedskärningar i den offentliga sektorn börjar ta absurda dimensioner samtidigt som det finns ett skattetryck som är orimligt. Jag har läst ekonomisk historia och jag vet att ett samhälle har perioder med inflationer och deflationer men denna så kallade kris har inget med marknaden att göra utan den är politiskt skapad.
|
|