|
Inlägg #1: Postat: 2004-11-24 14:27:00
|
|
ll |
Jag håller helt med. Efter att alltför många gånger ha sett med vilken självklarhet svensk media förmedlar rena teorier som fakta Heider, Buttiglione etc ställer min tanke om direkt och ser situationen från det ej politiskt korrekta hållet.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-11-24 14:55:00
|
|
Unto S |
Bra Markus. Västländer med USA i spetsen är alltid provokativa när det inte går som de vill. Mutor ges rikligt till västorienterade krafter, ofta med resultatet att nationen splittras och fattigdomen består. Jugoslavien är ett exempel. I Venezuela var det frågan om valfusk enlig västmedia tills fakta stod på bordet och Chavez vann för femte gången till USA:s besvikelse.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-11-24 16:35:00
|
|
Tommie Nygren |
Har du läst de punkter av kritik som de internationella observatörerna framfört? Har du läst om fullmaktsröstandet? Hur kan du påstå att ingen kritik uttalats mot det amerikanska presidentvalet inte det senaste i svensk media? Vad har det för betydelse vem som protesterar mot ett valresultat, är det mer "rätt" om det är arbetarna?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-11-24 16:46:00
|
|
hederlig |
Bra Hankins! Sossarna har ju fuskat i varje val sedan Tage Erlanders dagar! Det är därför dom har kunnat sitta kvar vid makten så länge, längre än något annat land i hela världen! Men svenskarna är för dumma för att fatta detta och fortsätter att rösta på dom fuskande svinen!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-11-24 18:08:00
|
|
Sune |
Förefaller vara mycket komunistpropaganda på Sourze. Brsiten på trovärdighet smittar av sig. Tack men nej tack.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-11-25 10:49:00
|
|
Tage Sundin |
Ett intressant exempel på somligas förmåga att skriva en lång kria om något som de vet ganska lite om. Man undrar om Hankins ens har besökt Ukraina, och om han har läst något om landets historia och demografiska struktur.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-11-25 10:50:00
|
|
Per J |
En mer ingående, redogörande och nyanserad artikel om valet i Ukraina kan ni hitta här: Länk: lidaker.se
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-11-25 11:14:00
|
|
Anna till Sourze |
Jag protesterar mot att Malin Micheas tre senaste artiklar blivit borttagna från Sourze.
Detta är allvarlig censur och ett brott mot tryckfrihetslagen, alltså en av Sveriges grundlagar.
Att det finns många männsikor som av någon märklig anledning känner sig hotade av oss överlevare så att dom måste gå till angrepp får stå för dem.
Men genom borttagandet av Malin Micheas artiklar stöder ni dessa krafter.
Mvh från Anna
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-11-25 11:51:00
|
|
Per W |
Castro, Kim Jung Il och Putin har ju redan gratulerat valsegraren, så det måste ju ha gått demorkratiskt tillväga.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2004-11-25 13:29:00
|
|
pUs |
Jag tycker att du trivialiserar anklagelserna. Och vårt valsystems eventuella förträfflighet har tyvärr inte ett skit med saken att göra. Inte heller USA, storfinansen, arbetarna kontra borgerskapet, blah blah. Och om det nu har fuskats i ett demokratiskt val är detta förkastligt. Punkt slut.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2004-11-25 15:41:00
|
|
Niklas J |
Jag vet inte vilken TV eller media i allmänhet du följer, Hankins. Men i de reportage jag har sett har det med all tydlighet framkommit att de som protesterar mot valresultatet på Kievs gator tillhör oppositionen. Och det amerikanska valsystemets trovärdighet var trots allt ett av huvudspåren i svensk media inför presidentvalet.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2004-11-25 19:41:00
|
|
Anders |
Detta var riktigt dåligt!
En del fina formuleringar, men i övrigt väldigt osakligt och osmakligt.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2004-11-26 10:35:00
|
|
Michael Ståhlberg |
Jag är också skeptisk. Håller med Putin och Hanskins. Varför denna omsorg om Ukrania? Se "Wag the dog". Västs inblanding i forna kommunistländer är betänklig. Ett sätt att plundra dem? JFK vann medels valfusk över Nixon. Valfusk är inte ovanligt ens i utvecklade demokratier. So what? www.lewrockwell.com
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2004-11-26 11:58:00
|
|
Hans Engnell |
I går, 25 november, demonstrerade en grupp människor utanför Ukrainas ambassad i Stockholm. MUF, Fria Moderata Studentföreningen, Frihetsfronten, Ukrainska Föreningen och privatpersoner deltog. Den tacksamhet jag såg i ukrainarnas ögon när vi samlades för att tillsammans visa vårt missnöje med det utbredda valfusket, värmde.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2004-11-26 14:50:00
|
|
Dawwe |
Skriv saklig mediakritik på mediakritik.nu men då måste du hänvisa till källan. Svensk "media" duger inte!
Skriv idiotisk propaganda utan sakliga argument men med mycket hyckleri och dubbelmoral på en lapp och kasta i papperskorgen för ingen jävel vill läsa sånt!
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2004-11-28 11:33:00
|
|
Michael Ståhlberg |
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2004-12-03 17:19:00
|
|
Vetallt |
USA är ute efter att kontrollera el-maffian i Ukraina... Sveriges regering är mer korrupt än något annat land i EU.
|
| |