Öppet brev till Jan Guillou

Inlägg #1: Postat: 2004-11-23 19:42:00
Undrande
Om man går till källan för citatet visar det sig att Gardner inte alls är en galen pedofilförespråkare utan har skrivit en artikel där han använder Dawkins förklaringsmodell för att genetiskt kunna förklara förekomsten av mänskliga sexuella avvikelser. Det Gardner skriver om är gener och inte individer. Läs ursprungskällan Malin och jämför med Eriks lösryckta citat.
Länk: rgardner.com
Inlägg #2: Postat: 2004-11-23 19:43:00
Undrande
Tyvärr har Erik Rodenberg lyckats med denna typ av smutskastning tidigare t.ex i tidningen Socionomen nr 8-03. Genom journalisten Annika Sundbaum-Melin användes samma teknik i syfte att misstänkliggöra socionomerna Gösta Emtestam och Agnetha Svensson som arbetar för att skilsmässobarn inte ska förlora en förälder.
Erik Rodenborg har vissa svårigheter med att själv få in sina synpunkter i tidningar vilket kanske kan har med hans hemsida att göra ww2.hemsida.net/kiremaj70/
Inlägg #3: Postat: 2004-11-23 19:44:00
Undrande
Jan Gulliou angriper inte dig eller andra offer för övergrepp, Malin. Han angriper de avarter som finns inom psykoterapin där det uppkommer berättelser om rituella människooffer, seanser och satanister. I fallet med den "incestdömde Ulf" finns dessa ingredienser med. Den satanistiska stripteasedansösen Jessika som ritualmördade ett barn och senare tvingade flickan att förgripa sig mot ett annat barn ska nu enligt flickan själv vara hennes egen mor.
Inlägg #4: Postat: 2004-11-23 19:45:00
Undrande
Berättelser som denna som ej går att verifiera försvaras ivrigt av Erik Rodenborg. I min mening ställer detta till med större skada än nytta för människor som har blivit utsatta för övergrepp. Förträngda minnen som framkommer under psykoanalys måste väl också tåla en rimlighetsbedömning om de börjar verka allt för verklighetsfrämmande? Psykologiprofessorn Lennart Sjöberg skrev nyligen denna artikel i ämnet Länk: svd.se
Inlägg #5: Postat: 2004-11-23 19:49:00
Michea också undrande
Jag har aldrig citerat Gardner...?
Inlägg #6: Postat: 2004-11-23 20:20:00
Sunny till U
Så skönt att det finns de som kan tänka här!
Inlägg #7: Postat: 2004-11-23 21:07:00
Undrande
Nej, det är snarare Erik Rodenborgs påståenden om Gardner som du återger....Du skriver själv: "Tack till Kire för länkar och information!" KireKiremajErik Rodenborg
Inlägg #8: Postat: 2004-11-23 21:16:00
Erik till "Undrande"
Det här är verkligen löjligt. Det finns så många källor om Gardner att de inte går att räkna.
Se exempelvis Länk: thelizlibrary.org
och
Länk: thelizlibrary.org
Inlägg #9: Postat: 2004-11-23 21:16:00
Michea
Jag skulle uppskatta om du låter bli att snoka i vad jag skriver i stödforum som inte har med Sourze att göra och postar det här, Sakata Eio.
Inlägg #10: Postat: 2004-11-23 21:44:00
Undrande
Sorry Michea, men jag snokar inte i vad du skriver. Jag läser vad du och andra skriver på internet och givetvis har jag rätt att göra detta samt ha synpunkter på det jag läst? Internet är väl inget privat forum? Jag har läst dina funderingar om "Sakata Eio" på annan plats men denne person är inte jag.
Inlägg #11: Postat: 2004-11-23 21:48:00
Erik till
"Undrande" vill göra mig till någon spindel i nätet, vilket inte stämmer. Exempelvis hade Kino/Sundbaum-Melin i sin artikel för Socionomen oberoende av mig bedrivit rearch om Gardner.
Inlägg #12: Postat: 2004-11-23 21:50:00
Undrande
Ja Erik, det var oräkneliga länkar om Gardner och bägge två går till den militant feministiska skilsmässoadvokaten "Liz". Av någon anledning undviker du konsekvent Richard Gardners egna skrifter och hänvisar alltid till "Liz" istället för ursprungskällan.
Inlägg #13: Postat: 2004-11-23 21:52:00
Michea till undrande
Då ber jag om ursäkt. Blir lätt lite paranoid, Sakata Eio är inte den ende pedofil som trakasserat mig. Jo, du har all rätt att läsa sånt jag skriver, men jag vill inte att det används emot mig i helt fel sammanhang. Kire vidarebefordrar mycket viktig information till mig, men han är inte något slags diktator som säger åt mig vad jag ska skriva. Så sent som i förra veckan visste han inte att jag och XX i stödgruppen var en och samma person.
Inlägg #14: Postat: 2004-11-23 21:52:00
Erik till "Undrande"/Datorn klippte av förra
"Undrande" vill göra mig till någon spindel i nätet, vilket inte stämmer. Exempelvis hade Kino/Sundbaum-Melin i sin artikel för Socionomen oberoende av mig bedrivit research om Gardner. Kino vet definitvt mer om Gardner än vad jag gör.
Inlägg #15: Postat: 2004-11-23 22:40:00
Undrande
För att se hur "guilt by association" används i olika sammanhang av Erik kan man söka på ordet "pedofilförsvararen" via Google.
Jag får fram 12 träffar och alla har anknytning till Erik Rodenborg, så även artikeln av Kino/Sundbaum-Melin.
Laddar...