Jan Guillou kan slänga sig i väggen

Inlägg #1: Postat: 2004-11-23 22:25:00
Soilander
Din artikel fick mig att hoppa till. Visserligen känner jag till bananliknelsen. Jag adresserade "ÄR" versalerna till dig. D.v.s. presentationen av Gud som "jag är".
Inlägg #2: Postat: 2004-11-24 11:26:00
En annan
Håller med dig Soilander. Jag har också blivit matt av hur torftigt och egocentrerat Marcus behandlar detta ämneGud i sina artiklar. Man skönjer klart att det är egentligen en avgudabild eller en dräng-till-människans-tjänst som Marcus beskriver som gud. Hans kärlek snack låter inte moget eller övertygande heller.
Inlägg #3: Postat: 2004-11-24 11:27:00
En annan
Han ser egentligen ingen skapare utan pratar mer om ngn sorts Newage-aktig flummig kosmisk eller universal kärlek. En kärlek egona och skalen emellan. Trist men ack så vanligt i dessa dagar. Gud har numera blivit folkets springpojke i bästa fall. I värsta fall finns denna övht inte.
Inlägg #4: Postat: 2004-11-24 17:39:00
Marcus
Hallå feminismen är ett stort ämne ... svårt att få in allt DET i en artikel ännu större är religionen.... skall jag få båda dessa i en enda artikel???? Det är en övermänsklig krav att lyckas med båda... Vem tror ni jag är egentligen??? GUD?? ;-
Inlägg #5: Postat: 2004-11-24 19:49:00
En annan
Där kom det clownaktiga ut en gng till!! Det är inte längden av artikeln som är viktig utan vad och hur man säger saken. Ens grund inställning kan framgå av ett par ynkas rader. Jag tycker du ska vara försiktig med vad du säger ty dina ord emottas av tusentals läsare. Ibland låter du mycket sjukt utan att ens själv vara medveten om det. Kan du bära detta på domedagen?
Inlägg #6: Postat: 2004-11-25 01:56:00
Soilander
Marcus, det var det jag hoppade till över. Ändå fick jag hjärta över dig när jag läste artikeln. Det är bra att "frukta" honom också! Jag vet att det kan ta tid, eftersom Herren är långmodig, tålmodig och god. "Frukta och älska", sa Martin Luther.
Inlägg #7: Postat: 2004-11-25 02:05:00
Marcus
Vid Guds tron, där Jesus sitter med Gud, beskrivs han som "Lammet", det vill säga extremt ödmjuk. Ändå sjunger änglar/serafer m.fl. som har större makt än djävulen "helig, helig, helig är Herren, Gud, som var, är och kommer".
Inlägg #8: Postat: 2004-11-25 02:06:00
Soilander
Oj, förra meddelandet var skrivet av mig till Marcus.
Laddar...