Höj nivån i jämställdhetsdebatten!

Inlägg #1: Postat: 2004-11-23 11:40:00
Havanna Bengtsson
2/2 Jag har blivit väl förstådd, och missförstådd med denna artikel, något jag räknat med, och jag kommer besvara er som missförstått mig, EN gång under era kommentarer. Någon vidare diskussion om saken tycker jag känns meningslös. Jag har sagt mitt, tack.
Inlägg #2: Postat: 2004-11-23 12:40:00
Johar
Mycket bra. Du har helt rätt poäng. tyvärr fungerar ju vi människor så att vi gärna vill ta parti, polarisera och smutskasta. Samförståndslösningar ses som menlösa och ointressanta.

Jag delar dina synpunkter till fullo.
Inlägg #3: Postat: 2004-11-23 13:06:00
Peter
"Istället för att konvertera patriarkatet ..."
Vad menar du egentligen? Jag tycker att din artikel är en pseudoförklaring. Man löser ingen konflikt genom att låtsas att den inte finns.
Inlägg #4: Postat: 2004-11-24 04:40:00
Inferno > Peter
Man löser snarare ingen konflikt genom att skapa en som inte finns, vilket är det som allt det här handlar om.
Inlägg #5: Postat: 2004-11-24 04:47:00
Inferno
Jag vill inte bli politisk men tyvärr är det oundvikligt i denna infekterade och idiotiska debatt. Det är nämligen det som är poängen. hela Jämställdhets-problematiken inom allt existerar egentligen inte om man helt enkelt accepterar fakta. en som är smart kan ha övertag över den som är dum. Den som är stark kan ha övertag över den som är svag. Den som är rik kan ha ett övertag över fattig osv. Märk väl ordet "KAN", eftersom det absolut inte är säkert.
Inlägg #6: Postat: 2004-11-24 04:53:00
Inferno
En Rik, ful, stark och dum person behöver inte ha övertaget över en Fattig, smart, svag och snygg person. Tänk nu att en av dessa 2 hypoteiska personer nu en kvinna och en är man. Vem har övertaget? Vem är jämställd? Jämställdhet är egentligen en oupnåelig UTOPI som aldrig kommer att ske förrän vi utrotar allt liv. Endast då kommer via att vara Jämlikt Döda. vissa snyggare än andra, men who cares?
Inlägg #7: Postat: 2004-11-24 07:44:00
Peter
Konflikten jag refererar till är alltså den mellan de feminister som, under vetenskaplig täckmantel, producerar siffror som ska bekräfta deras teori om en ojämlik maktstruktur i vårt samhälle, där män sägs vara överordnade kvinnor. Där groteska påståenden om mäns beteenden och motivationer sprids oemotsagt och där riksdagsledamöter okritiskt meddelar samma budskap. Arga uppmaningar trumpetas ut riktat mot "mannen" att göra något.
Inlägg #8: Postat: 2004-11-24 07:48:00
Peter
Det talas öppet om att hata män och en pervers manshatare och hatskrift hyllas som ledstjärna av feminister. Ingen feminist tar avstånd från detta. Propagandan bygger på groteska tolkningar av tendentiösa undersökningar och värderingar om att karriär och pengar är det goda livet för kvinnor. Män ska vara passiva och göra som de blir tillsagda.
Inlägg #9: Postat: 2004-11-24 07:52:00
Peter
Konflikten jag refererar till är alltså den mellan dessa mycket politiskt aktiva tokfeminister å ena sidan och å andra sidan alla som inte gillar vad de säger, hur de gör det och hur våra politiska och massmediala makthavare hjälper till i manipulerandet av allmänheten.
Inlägg #10: Postat: 2004-11-24 07:56:00
Peter
Då dessa påståenden om förtrycket av kvinnor har mycket lite att göra med verkligheten i Sverige, så finns i realiteten inte någon speciell intressekonflikt mellan män och kvinnor. Något som många uttryckt de senaste dagarna på denna websida.
Inlägg #11: Postat: 2004-11-24 08:07:00
Peter
Man har ju konsekvent försökt att få oss att tro att det finns en sådan konflikt mellan män och kvinnor. Det är ett vanligt trick för att få en polarisering och politisk makt. Surt har de fått konstatera att allmänheten inte går på detta. Beskrivningen har inte övertygat många och den politiska uppdelningen av män i ena hörnet och kvinnor i andra har, i stort sett, uteblivit. Tro inte att de har givit upp för det. Låt dem inte manipulera oss till att tro män står mot kvinnor.
Inlägg #12: Postat: 2004-11-24 08:13:00
Peter
Allt jag läser här i denna fråga handlar om att ifrågasätta och protestera mot dessa politiska budskap och aktiviteter. Ibland medvetet och förmodligen ibland omedvetet försöker diverese feminister vantolka det skrivna till att vara inlägg i en konflikt mellan män och kvinnor. En del nonchalerar argumenten och upprepar de feministiska budskapen som ett slags mantra.
Inlägg #13: Postat: 2004-11-24 08:16:00
Peter
Men, som så många påpekat, det finns ingen allmän intressekonflikt, mellan alla män å ena sidan och alla kvinnor å andra. Just det är vårt budskap. Alltså, den konflikt som vi varit/är aktiva kvarstår dock med all säkerhet. Vi kommer få otaliga nya anledningar att ifrågasätta påståenden och politiska utspel.
Laddar...