Öppet brev till Jan Guillou

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2004-11-22 23:32:00
John
Allmänkunskap sedan en lång tid tillbaka, nu väntar vi bara på att Malin och Andrum gänget skall komma ikapp...
Inlägg #2: Postat: 2004-11-22 23:37:00
Indra
Men så sött. Pedofilerna håller ihop. Heja Malin och Myran. Vi står bakom er.
Inlägg #3: Postat: 2004-11-22 23:44:00
John
Sunny är ingen pedofil! Indra, du skall veta att Andrum fortfarande lever kvar i 80-talet där vansinniga fall av ritualövergrepp skapades. Tyvärr så tror det fortfarande på myterna kring det trots att alla andra har lämnat det som blott ett mörkt minne i historien.
Inlägg #4: Postat: 2004-11-22 23:50:00
Sunny till Indra
Pappa var pedofil. Jag vägrar dock att låta hans övergrepp förstöra mitt liv. Jag är engagerad i kampen emot de här människorna som tjänar milloner på att lura i svaga ungar att 80 av dem är utsatta för bortglömda övergrepp.De här modiga flickorna som vittnade i Tv kallas löngnare av andra offer. Liskom i gamla Rom skjuter de budbäraren. Vi som verkligen blivit utsatta mister all trovärdighet så länge de där häxmästarna får fortsätta sina millionbluffar.
Inlägg #5: Postat: 2004-11-23 09:16:00
Uno Hansson
Tack, Sunny för hänvisningen till webbsidan. John påstår att det är allmänkunskap. Jag har i varje fall aldrig läst eller hört detta tidigare. Det verkar i varje fall förklara en del konstiga kommentarer. Exempelvis Johns påstående om att ingen minns händelser från barndomen. De flesta människor minns naturligtvis vad som hände i barndomen, samtidigt som de flesta inte blivit hjärntvättade.
Inlägg #6: Postat: 2004-11-23 09:52:00
John
Det har jag aldrig påstått!
Inlägg #7: Postat: 2004-11-23 09:54:00
John
Alltså att ingen minns händelser från barndomen. Angående allmänkunskap så är det så för de som är insatta i ämnet. Gemene man är naturligtvis helt oinsatta.
Inlägg #8: Postat: 2004-11-23 10:36:00
Myran
Sunny, kan du sluta med dina saker. För mig är det här ytterst kränkande, eftersom jag har egna flaschbacks. Var vill du komma? Och kan du vara vänlig att svara på mina privata mail?
Inlägg #9: Postat: 2004-11-23 10:37:00
Myran
Ja Sunny, din pappa var pedofil. Så även min. Och jag förträngde det in i vuxen ålder, av skam, av äckel, av rädsla. Inse att det finns och sluta komma och klanka på oss som mår dåligt. Bara för du mår så bra, så finns det dom med självmordstankar här, jag är en av dom, och det var nära i natt... svara gärna på mina privata mail, om du vågar.
Inlägg #10: Postat: 2004-11-23 15:23:00
Erik Rodenborg
För att nu sätta in False Memory-organisationerna i sitt, rätt olustiga, sammanhang så hänvisar jag till min egen artikel på Länk: ww2.hemsida.net
Inlägg #11: Postat: 2004-11-23 15:59:00
Erik Rodenborg
PS
False Memory Syndrome Foundation har förgäves försökt få det amerikanska psykiatriförbundet att accepterara "falsk minnessyndrom" som en psykiatrisk kategori. Som sagt förgäves. Inte så konstigt, dessa minnen är omdiskuterade, inte bevisade vara falska.
Inlägg #12: Postat: 2004-11-23 16:03:00
Nikita
Så Sunny....Du vägrar att låta din pappa förstöra ditt liv? Är det därför som du måste projicera över bitterhet och annan dynga på andrums medlemmar? Varför inte ta upp det med en psykolog eller liknande. Jag önskar dej all lycka. Försök att leva efter devisen "leva låta leva"
Inlägg #13: Postat: 2004-11-23 16:23:00
Sunny
Vem har sagt att jag mår bra? Men pappa får stå för sina gärningar utan min hjälp: jag har ett liv att leva.,
Inlägg #14: Postat: 2004-11-23 16:27:00
Sunny
Men jag vägrar stämma in i hatkören från en massa tossiga tjejer som inte ens kan bevisa att de blivit våldtätagna. Be dem om nr på de dommar deras våldsmän fått?.
Då blir det liv i luckan.
Inlägg #15: Postat: 2004-11-23 17:16:00
Erik till Sunny...
Du skriver "Be dem om nr på de dommar deras våldsmän fått?"
Så du tror att bara de vars förövare blivit dömda är utsatta? Om du nu INTE menar något så absurt, är din mening ovan meningslös..
Inlägg #16: Postat: 2004-11-23 17:17:00
Nikita
Kära du, vet inte riktigt vad det är du vill bevisa? Du säger att du har ett liv att leva, så gör det då! Låt bli att stämma in i "hatkören"...Varför blir du så provocerad. Är det inte missriktat förakt. Han som egentligen fötjänar ditt hat är väll din pappa?
Inlägg #17: Postat: 2004-11-23 18:16:00
Sunny
Pappa var en mycket sjuk man. Kan man hata en sådan? Men alla de copycats som vill göra sig dramatiska genom att visa "bortträngda upplevelser:" de snyltat vår olycka.
Inlägg #18: Postat: 2004-11-23 18:22:00
Nikita
Stackars dej Sunny!
Måtte livet vara snällt mot dej, det behöver du!
Näee,man behöver inte hata sin förövare. Det gör inte jag heller. MEN jag hatar det han utsatte mej för!
Jag är ingen "copycat", önskar att jag hellre hade varit det! Nu är det dock inte så, och det får jag leva med resten av mitt liv.
Inlägg #19: Postat: 2004-11-23 18:26:00
våldtagen
sunny: tossiga tjejer som inte ens kan bevisa att de blivit våldtagna. jag kan inte bevisa nåt men det har ändå hänt. är jag tossig då? ska det finnas en våldtäktofferselit nu också för de som kan bevisa att de blivit våldtagna? du är bara pinsam och bitter. fler än du har varit utsatta men det är visst bara du som räknas?
Inlägg #20: Postat: 2004-11-23 18:57:00
John
"dessa minnen är omdiskuterade, inte bevisade vara falska.". Missade du 80-talet? Finns mängder med bevis för falska minnen. Ta en lite titt på ritual övergreppen som många påstod hände men som senare visade sig vara helt falska. Jag skrev lite om detta på feminetik men du var tydligen inte debatt sugen. Undrar varför...
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...