Jämställdheten har inte råd med feminsm

Inlägg #1: Postat: 2004-11-22 16:46:00
Michael Lundahl
Grundfelet i Marcusä reonemang är att jämställdhet och feminism inte kan gå hand i hand. Det påståendet är fel. Feminismens grundtes är en stor delmängd av jämställdhet och på intet sätt "mutually exclusive". Man inte bara *kan* ha båda samtidigt utan det är en omöjlighet att uppfylla feminsmens grundtanke utan att ha jämlikhet/jämställdhet.
Inlägg #2: Postat: 2004-11-22 16:47:00
Michael Lundahl
Återigen visar Marcus på att han har ett resonemang som låter perfekt för Marcus och hans fans... men som har liten koppling till verkligheten och som inte klarar granskning. Han har likt diverse tokfeminister flummat ihop ett resonemang genom att i princip prata med sig själv... och det låter så bra, så bra... så länge han inte pratar med någon som har lite koll.
Inlägg #3: Postat: 2004-11-22 16:48:00
Michael Lundahl
Ska se om inte Alvunger och Jakobsson vill knåpa ihop en artikel med mig som svar. Bör kunan bli intressant..
Inlägg #4: Postat: 2004-11-22 18:36:00
Viktväktaren
Håller inte med om kritiken mot Ottossons skrivsätt. Han och Inger Olsson skriver bäst debattartiklar här.
Rent intellektuellt alltså. Ärligt sagt tror jag att Ottosson och Olsson är intelligentare än trion du nämner. Mindre tunnelseende. Maskulinism - är inte det lika förenligt med jämställdhet som feminism? Dvs. alla grupper slutar sig samman och slår vakt om sina intressen. Hm.
Förresten - kolla stavning och grammatik, ML! Apostrof där det inte ska va, felstavning av flumm. . .
Inlägg #5: Postat: 2004-11-22 18:51:00
Viktväktaren
flum. . . menar jag.
Inlägg #6: Postat: 2004-11-22 18:52:00
Viktväktaren
Och sluter sig samman, inte "slutar sig" som jag skrev. Urk. Pedant, jag?
Inlägg #7: Postat: 2004-11-22 19:29:00
besviken
Jag har inte heller märkt nån nedlåtande attityd från Marcus gentemot dom som inte angriper honom personligt. Jag tycker din hårda kritik är grundlös och tyder mest på nån slags avundsjuka, mycket svagt av dig Michael..
Inlägg #8: Postat: 2004-11-22 19:48:00
Viktväktaren
Om det är Michael! Är inte han akademiker?
Kan en akademiker skriva så illa som exemplen ovan visar? Skribenten saknar ju elementära grammatiska kunskaper!
Inlägg #9: Postat: 2004-11-24 17:24:00
Inger Olsson
Michael Lundahl, som sjalv ar akademiker, har dalig koll pa vad likhetsfeminism AR och dess historia. Men, vad jag har kunnat lasa av hans inlagg i debatten tror han att det ar mycket, mycket stora skillnader pa "hogerfeminism" kontra "vansterfeminism". M L ar helt ute och reser!
Men, jag kan halla med om att en del felaktiga pastaenden finns Marcus artikel.
Inlägg #10: Postat: 2004-11-24 17:29:00
forts.
Jag ser dock, i forsta hand, Marcus engagemang vara en uppgorelse med en FOSTRAN som genomsyrades av feministisk ideologi. Han har skrivit en bok om det? Dessutom, det finns en moder bakom varje son. Och vid just den tidpunkten behovde de tydligen inget kunna!
Inlägg #11: Postat: 2004-11-24 17:31:00
forts.
Jag ser dock, i forsta hand, Marcus engagemang vara en uppgorelse med en FOSTRAN som genomsyrades av feministisk ideologi. Han har skrivit en bok om det? Dessutom, det finns en moder bakom varje son. Och vid just den tidpunkten behovde kvinnan tydligen inte bevisa att hon kunde nagot!
Laddar...