|
Inlägg #1: Postat: 2004-11-22 10:32:00
|
|
Michea |
Åh tack Tess!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-11-22 11:31:00
|
|
Carina |
Jag håller med Therese helt och hållet. Ville också tala om att jag har ganska många syskon, jag är den enda av oss syskon som inte förträngt det vi blivit utsatta för när vi var barn. Nu när mina syskon är över 30 så börjar flera att minnas vad dom varit med om och då är det så skönt att jag kan stötta dom, finnas där och tala om att dom inte är knäppa.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-11-22 11:33:00
|
|
Carina |
Att det inte skulle existera som vissa påstår är så långt ifrån verkligheten man kan komma, ett sånt påstående bevisar snarare skribentens okunskap och vilja att lägga sig i sånt som personen inte har en aning om.
Det räcker ju att ta kontakt med psykiatrin och få ett expertutlåtande egentligen.
Men som sagt, det finns så många som inte är intresserade av sanningen!
Tack Malin för din artikel.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-11-22 12:47:00
|
|
Daniel Wijk |
Klart att det existerar, men det finns också något som heter självuppfyllande profetia. Precis som vanligt i Sverige så bildas det två läger som anser sig sitta inne med "den gudomliga sanningen" och använder sig sedan sin övertygelse för att avreagera sig på omgivningen.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-11-22 12:50:00
|
|
Daniel Wijk |
Att kategoriskt anta att den ena elelr den andra sidan har rätt är någonting som vi inte kan hålla på med i ett rättssamhälle, det blir helt uppåt väggarna fel. Är jag den enda här som ser det? Även om man har blivit utsatt för någon så betyder det inte att alla som säger sig har blivit det har rätt. Alla har rätt till stöd och en chans att bevisa vad dom tycker.
|
| |