|
Inlägg #1: Postat: 2004-11-22 09:14:00
|
|
Michea |
Tack, käre vän. Ja, jag tycker också att JG har sina ljusa stunder - rätt många faktiskt. Men i det här fallet verkar han för ivrig att ha rätt för att bry sig om att sätta sig in i saken ordentligt.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-11-22 09:59:00
|
|
Anders |
JG är en riktig tomte!
Kommer ihåg när Kropp sköt en isbjörn i självförsvar, det blev ett djäkla liv på Guillo som ondgjorde sig över Kropp som sköt en stackars isbjörn fast han egentligen inte hade på Nordpolen att göra.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-11-22 10:01:00
|
|
Anders |
Och på något sätt försökte han få det till att det var mer försvarbart att åka till Grönland och döda en isbjörn för sitt höga nöjes skull vilket han gjort än att skjuta en i självförsvar. Samma sak där, han ville bara ha rätt till varje pris.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-11-22 21:17:00
|
|
Vincent |
Har ingen koll på den historien men mitt tips är att du missförstod det hela. Guillou en tomte? Hm.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-11-23 10:22:00
|
|
Anders |
Det tycker jag nog inte att jag har, läs själv JG:s krönika:
Länk: aftonbladet.se
Som vanligt har han kanske en kärna av en poäng någonstans men den döljer han effektivt bakom våldsamma överdrifter och raljerande.
Det hela blir dock inte riktigt obegripligt förräns man också vet att JG själv åkte till var det nu var och sköt en isbjörn enbart för att han tyckte det var kul.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-11-23 10:24:00
|
|
Anders |
Men visst, JG har gjort bra saker också som när han avslöjade IB-affären och han skriver underhållande böcker. Men tyvärr tappade jag mycket förtroende för honom i samband med den här isbjörnsgrejen. Det beror för all del också på att jag varär ett stort fan av Kropp vilket gjorde att jag direkt tog ställning mot JG i det här fallet.
|
| |