Jämställdheten har inte råd med feminsm

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2004-11-21 21:24:00
Björn
Varifrån plankade du detta? Det ser ut som om det skulle kunna vara ett direkt plagiat ur Nordkoreas kommunistpartis program, men liknande formuleringar har ju förekommit på andra ställen.
Inlägg #2: Postat: 2004-11-21 21:27:00
Antifeminism forever
Jo, jo men lite skoj får man väl ha, fast jag tror faktiskt stenhårt på vad jag skrev...
Inlägg #3: Postat: 2004-11-21 23:23:00
Global
Det var kul sagt "Anti-feminist". Håller med dig. :
Inlägg #4: Postat: 2004-11-22 00:51:00
Antifeminism forever
Men, skämt åt sidan: texten behöver ju inte vara 100 original för att förmedla sanningen, eller hur?
Inlägg #5: Postat: 2004-11-22 10:56:00
MickeR
Hm.. om man tar bort ordet "anti" så har man sannolikt grundutkastet till Vänsterpartiets kvinnopolitiska program.
Inlägg #6: Postat: 2004-11-22 11:36:00
Joakim Johansson
Jag tror att folk läs män blir antifeminister eftersom de inte har en aning om vad feminismen egentligen står för. Men också för att de är rädda och inte klarar av att bli ifrågasatta. Feminismen behövs. Det visar inte minst alla inlägg här på Sourze av män som gör allt för att förneka hur verkligheten ser ut.
Inlägg #7: Postat: 2004-11-22 11:37:00
Stefan_B
"Massorna"? Idealist-mätaren slår knut på sig själv av upphetsning...
Inlägg #8: Postat: 2004-11-22 11:41:00
Stefan_B
Efter Joakims inlägg har den stackars idealist-mätaren lyckats slå dubbelknut på sig själv...
Inlägg #9: Postat: 2004-11-22 11:49:00
Joakim Johansson
Svar 8: Har du inget vettigare att komma med kan du väl gå ut och ta dig en promenad.
Inlägg #10: Postat: 2004-11-22 13:00:00
Antifeminst forever
Verkligheten:

80 av hemlösa och utslagna i samhället är män.
Män begår flest själmord.
Män straffas hårdare än kvinnor för samma brott.
Värnplikt är enbart mäns plikt.
Män har kortare livslängd.
Kvinnor kvoteras in på toppjobben medan män förblir överrepresenterade inom skitjobben.
Män hängs upp i affischer anklagade för kvinnomisshandlare men inte kvinnor som misshandlar barn och äldre på ålderdomshemmen.
Osv, osv, … listan kan göras hur lång som helst.
Inlägg #11: Postat: 2004-11-22 13:56:00
Joakim Johansson
En majoritet av alla som är högskole/universitetsutbildade är kvinnor, tróts det är kvinnor kraftigt underrepresenterade på chefspositioner. Högutbildade kvinnor går miste om jobb som lägre utbildade män får. Kvinnor har generellt sett lägre löner än män, trots att de har samma typ av jobb och inte sällan högre utbildning.
Inlägg #12: Postat: 2004-11-22 13:57:00
Joakim Johansson forts.
Kvinnor får sparken när de blir gravida. Kvinnor får inte jobb för att de riskerar att bli gravida. Kvinnor får sämre vård än män. Kvinnor blir mördade av män ihjälslagna, lemlestade, misshandlade till döds, dödade. Kvinnors åsikter väger ofta lättare än mäns i det offentliga samtalet. Osv, osv, osv...listan kan göras hur lång som helst.
Inlägg #13: Postat: 2004-11-22 14:00:00
Joakim Johansson forts.
Kvinnor blir våldtagna av män. Kvinnor sexualiseras ständigt i våra medier. Bland unga personer med psykisk ohälsa och självmordstankar är unga tjejer kraftigt överrepresenterade.
Inlägg #14: Postat: 2004-11-22 19:19:00
Antifeminst forever
Att ha högskola eller universitetsutbildning ska inte per automatik ge rätt till toppositioner i näringslivet. Dessutom är skolväsendet helt feministikt då man har gjort om testerna för att passa tjejerna bäst men som är värdelösa som bedömning av den kunskap som krävs ute på arbetslivet. Och det finns inget som förhindra en kompetent kvinna att få toppositioner så tills vida hon kan visa sin kompetens. Detta gäller också män.
Inlägg #15: Postat: 2004-11-22 19:23:00
Antifeminst forever
Det om att kvinnor misshandlas och mordas är en del av en vinklad propaganda som systematiskt bedrivs av feminister vars huvudsyfte är att enbart lyfta upp kvinnornas problem och bagatellisera männens.
Därför att kvinnor också trakasserar, misshandlar och dödar män och barn, dessutom är de överrepresenterade när det gäller misshandel av barn och gamla. Du får sluta med din gamla propaganda, för att det är inte många som tror på dig längre.
Inlägg #16: Postat: 2004-11-22 20:34:00
Joakim Johansson
Tack för dina svar Antifeminist forever. Nu vet jag att du är en jubelidiot som är så borta att du inte kan se verkligheten. Ditt ogrundade svammel hör hemma på obskyra konspirationssidor. Du flyger i det blå.
Inlägg #17: Postat: 2004-11-22 21:24:00
Antifeminst forever
Så där svarar feminister när de saknar argument. Men, om du faktiskt är en man vilket jag starkt tvivlar på som tycker ha fått enorma privilegier tack vare sitt kön, utmanar jag dig att omedelbart lämna ifrån dig såna privilegier. Eller om du slår din fru, så är det enbart DU som är ansvarig för det och ska inte blanda i andra män.
Inlägg #18: Postat: 2004-11-22 23:11:00
Stefan_B
svar 9: Vettigare? Okej. Ditt inlägg dryper av självgodhet och uppvisar en total brist på respekt dels för meningsmotståndarna, men också deras åsikter. Du har inte tolkningsföreträde på verkligheten, så undvik att uttala dig som om så är fallet. Bättre så?
Inlägg #19: Postat: 2004-11-23 11:28:00
Joakim Johansson svar 17
Jag är hemskt ledsen. Men när man påstår att kvinnomisshandel och kvinnomord är propaganda för att bagatellisera mäns problem...ja då har man enligt min mening bevisat att man har NOLL jävla koll. Det är faktiskt rent av skrattretande korkat. Och när man sedan jämför kvinnors minimala dödliga våld med mäns dödliga våld så blir det ännu roligare. Speciellt när man vet att män står för ungefär 95 av allt dödligt våld. Ser du gröna små män med antenner också?
Inlägg #20: Postat: 2004-11-23 16:46:00
Antifeminst forever
Just det, jag sade inte att kvinnor inte misshandlas eller mördas men att ni vill med era ensidiga propaganda tillskriva gruppen män alla onda egenskaper för att kunna genomföra kollektiva bestraffningar som drabbar alla män fast det är bara en minoritet av de som beter sig illa.
Därmed skapar ni mera orättvisor än dessa som redan finns.
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...