|
Inlägg #1: Postat: 2004-11-21 13:30:00
|
|
Marcus |
Som jag sa ibörjan om du läste den. Jag förväntar mig inte att alla skulle förstå. ;- Jag är inte förvånad över att du inte gjorde det. Erfarenheten sa mig att du inte skulle göra det.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-11-21 13:52:00
|
|
Marcus |
Du har ju aldrig förstått något av det jag har skrivit, så jag fattar inte varför du läser dom överhuvudtaget än mindre varför du komentererar dom.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-11-21 14:06:00
|
|
Joakim Johansson |
Hahahahahahaha! Okej Marcus. Jag ska sluta gnälla på dig. Det är inte så allvarligt som det låter. Om du och jag skulle träffas i verkligheten skulle vi nog kunna hålla sams ganska bra. Det är bara roligt att tjöta lite så här på Internet...
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-11-21 14:10:00
|
|
Joakim Johansson forts. |
Men jag håller inte med dig om feminismen som sagt. Jag tror den behövs som en blåslampa. Och detta trots att jag själv inte är feminist och aldrig skulle få för mig att kalla mig det. Ibland kan man helt enkelt tycka att vissa saker behövs för balansens skull även om man inte personligen sympatiserar till 100 med företeelsen. Så ser jag på feminismen.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-11-21 14:15:00
|
|
Björn |
Svar 4: DET var intressant! Kan du motivera varför du inte är feminist? Du kan väl rimligtvis inte vara emot jämställdhet, för då skulle du knappast anse att feminismen behövdes som blåslampa.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-11-21 15:55:00
|
|
Mats L |
Mycket tyder på att feminismen är ett psykiskt förvirringstillstånd. Man får vädja till de som finns i gränszonen. De förvirrade kommer man inte åt. Det är som Marcus skriver att de som inte förstår de förstår inte. Så enkelt är det.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-11-21 16:38:00
|
|
Marcus |
Sorry men jag tycker inte det är ett dugg jävla kul att tjöta med dig här på internet. Jag tycker du bara ägnar dig åt personangrepp skyller mig för att ha dåligt självförtroende, och snackar en massa annan skit. Jag tycker att du skall sluta skriva skit om mig och göra något vettigt istället.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-11-21 16:49:00
|
|
Daniel Wijk |
Svar 4: För min del så är balans bra, men jag önskar mig en sak: Att några av de där som hoppar omkring och försöker tynga ner den där andra vågskålen kunde sluta att anstränga sig så mycket. det är onödigt att skapa hatiska konflikter. Jämförelser med nazister och talibaner är precis lika korkade, så varför håller -vi- på egentligen?
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-11-21 17:08:00
|
|
Joakim Johansson |
Svar 7: Jag kan hålla med om att jag varit ganska hård i mina ordval. Men det är jag knappast ensam om här på Sourze. Vi är många som sitter och blir stöddiga framför våra datorer. Men om du skriver som du gör Marcus så ska du fan inte bli förvånad om folk hoppar på dig. För du är rätt bra på att göra egna antaganden till så kallade sanningar. Du är ofta ute på mycket tunn is.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2004-11-21 17:13:00
|
|
Joakim Johansson |
Svar 5: Jag tycker inte att vi har ett samhälle där kvinnor har samma chanser som män. Därför tycker jag att feminismen behövs som en blåslampa i arselet på etablissemanget. Men så fort vi nått jämställdhet mellan könen har feminismen spelat ut sin roll enligt min mening.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2004-11-21 17:31:00
|
|
Antifeminist.nu |
Daniel Wijk: feminismen är en hatisk rörelse vars likhet med nazismen är enastående. Du kan börja med att läsa den statlig understöda tidskriften Bang eller innehållet i R.O.K.S. eller varför inte vad f.d. jämställdhets-minister M. Winnberg tycker om män som grupp.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2004-11-21 20:00:00
|
|
Mats L |
Et problem med den här typen av läror är att det inte går att säga när kvinnor är jämställda med männen. Till exempel anses området våld vara jämställt till kvinnors nackdel trots att fler män är brottsoffer.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2004-11-21 20:45:00
|
|
Daniel Wijk |
Antifeminist.nu: jag är själv mot feminismen, men de hårda orden hjälper inte folk att överbygga problemen i vårat samhälle. läs lite annat jag har kommenterat så ser du att jag vet vad du talar om också. :-
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2004-11-21 20:49:00
|
|
Daniel Wijk |
Det är detta jäkla hatsnacket som måste få ett slut, även om jag säger eller skriver hatgrejjor om feminismen ibland så tycker jag att det är fel. Precis lika fel som talibansnacket som Gudrum & co sysslar med. Feminismen är usel i jämförelse med jämställdhet är dock min åsikt.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2004-11-21 20:51:00
|
|
Daniel Wijk |
Jag arbetar dock på att sluta med hatpratet, hoppas att ni följer mig på den vägen iallafall. Visa någon slags värdighet även om inte motståndaren gör det. Det vinner man på i längden fan va jag låter gammaldags....
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2004-11-21 21:45:00
|
|
Pollux |
Väl talat Daniel.
Att bemöta någon vars åsikter man inte är överens om med hat ändrar inte personens åsikter. Det leder bara till en aggresiv stämmning och inget konkret kan komma ur en sådan miljö.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2004-11-21 21:56:00
|
|
Biff |
Daniel, då kommer förstås den obligatosriska följdfrågan: Är feminismens teorier - som till stora delar bygger på mäns omedvetna förtryckarbehov - manshat? Nu menar jag alltså inte diverse feministers utspel i media, utan de grunder som stora delar av ideologin vilar på. Är ideologin i sig till viss del ett uttryck för hat?
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2004-11-21 22:14:00
|
|
Marcus |
Joakim Svar 9. Du kan tycka vad du vill om mitt skrivande men jag ägnar mig inte åt personangrepp som du gör. Sen spelar det väl ingen roll om du är ensam med att vara stöddig eller inte. Jag tycker att du är långt mer stöddig än många andra. DU borde skärpa dig istället för att försökta förmildra det genom att säga att andra gör likadant. Du borde ta ansvar för vad DU säger... gör det istället så kan du få ordentliga svar av mig på dina frågor
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2004-11-21 22:15:00
|
|
Marcus |
Jag tycker att det är föjävligt att du har den stilen och är medveten om den.... LÄGG NER! Skärp dig!
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2004-11-22 00:02:00
|
|
Daniel Wijk |
Biff: Hat vet jag inte, vissa av de teorierna känns inte logiska iallafall. Ideologi är kanske precis som religion som Marcus säger ett skal som helst ska fyllas av kärlek, men vissa fyller det med annat. Det är fyllningen som gör att ägget blir äckligt eller gott, inte skalet. Har jag tolkat rätt?
|
| |