|
Inlägg #1: Postat: 2004-11-20 17:47:00
|
|
Carl |
Instämmer. Att resenärerna betalade resan till NordKorea själva. Det skall tydligen vara en ursäkt? NordKorea är en förkastlig, blodig diktaturstat som ingen sund männsika under några som helst omständigheter borde försvara, ännu mindre åka till.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-11-20 17:56:00
|
|
Hej Carl här kommer lästips |
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-11-20 18:14:00
|
|
Carl |
ja visst men inte idag pga tidsbrist. Är det en bra text? Eller är det propaganda? För jag jämställer ett besök i dagens NordKorea med ett besök dåtidens nazi - Tyskland. Om man inte är blind så ser man.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-11-20 18:15:00
|
|
Men Carl |
var inte din morfar nazist?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-11-20 18:15:00
|
|
Carl |
Eller man väljer snarare att se vad man vill se.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-11-20 18:17:00
|
|
Carl |
Svar till inlägg 4. Nä han var sosse.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-11-20 18:23:00
|
|
Carl |
Morfar är död sen 1977 så jag förstår inte poängen med din kommentar? Så vidare du inte ser nazister i varje person bakom folk som fördömer diktaturer typ NordKorea?
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-11-20 18:38:00
|
|
Carl |
Och för den delen så var min morfar född och tog del av ett samhälle som du inte skulle klara en timme i. Fattig statare, 3-års kontrakt med sura bönder. Men han tog hand om och fostrade min mor och hennes syskon efter bästa förmåga. Att du sen påstår att han var nazist pga mina åsikter, det får stå för dig.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-11-20 18:44:00
|
|
en riktig karl |
Alla till höger om KPLMr är givetvis nazister, det begriper du väl Carl!
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2004-11-20 19:16:00
|
|
Carl |
Att sen inte mor eller hennes bröder blev krimenella pga av de var fattiga statarbarn, det måste smärta dig? De blev istället kärleksfulla mödrara och fädrar till oss barn. Vi fick lära oss skillnaden mellan rätt och fel. Och att ni som ett sk arbertarparti inte tar avstånd ifrån NordKorea resorna...det får stå för er.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2004-11-20 20:30:00
|
|
Hankins |
Carl/ Om du inte ser en så tydlig provokatör jävlas med dig som här så gör du det väl aldrig. Nordkorea hit och Nordkorea dit, faktum är att man SKA åka dit för att kunna bilda sig en uppfattning, precis som man SKA åka till Kuba för att göra detsamma.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2004-11-20 20:31:00
|
|
Hankins |
Självfallet ska man åka med kritiska ögon men om man inte åker dit så förlorar alla på det oavsett om det är som LUF eller RKU hävdar på Kuba etc. Vem vinner på att utan bevis fördöma och förkasta ett samhälle? Hur kan man argumentera mot att folk vill åka och bilda en egen uppfattning?
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2004-11-20 20:35:00
|
|
Hankins |
Hur vinner Koreanerna på att man ska isolera Korea om det nu är förjävligt där? Hur vinner Kubanerna på att fördöma och isolera Kuba utan att ha andra bevis än USA:s och LUF:s ord? Jag har varit på Kuba och med egna ögon sett vilka lögner som sprids om Kuba här i Sverige. Kuba ett diktatorskap? Sicket jävla skämt.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2004-11-20 21:33:00
|
|
PH |
Suck,
Hankins, vad skulle du kalla Kuba för då? Och snälla, kan du då förklara din demokratisyn när du påstår att ett land som fängslar meningsmotståndare är en demokrati.
Förresten, vi lekar med tanken att Nazi tyskland fanns kvar, skulle du då åka ditt för att ta reda på hur det egentligen är?
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2004-11-20 21:35:00
|
|
PH |
Hej Carl här kommer lästips,
Ja du, jag vet inte om jag ska skratta eller gråta efter att ha läst igenomallt det där..
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2004-11-21 01:58:00
|
|
Biff |
Hankins, förklara vad som är så bra med kommunism/marxism. Skriv nu inte en massa om varför kapitalism och liberalism är dåligt, utan berätta fördelarna med dina egna ideologier. Om du tänkter nämna ordet "rättvisa" bör du även definiera vad du menar med det. Som du säkert redan vet finns en uppsjö filosofiska teorier om vad rättvisa är, och ingen av dem är fullständig.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2004-11-21 23:59:00
|
|
Petter |
Carl: Om ingen sund människa bör åka till nordkorea hoppas jag att du är lika kritisk mot västerländska företagsledare som åker till Kina för att planera produktionsflytt. De stödjer ju diktaturstater ännu mer!
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2004-11-22 05:46:00
|
|
Rizla |
Petter, vilken kunskap har du egentligen om världen? Ingen har någonsin påstått att kina är en demokrati än mindre något som "folket" har valt, men jämfört med Nordkorea är kina som USA jämfört med Sverige.
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2004-11-22 18:35:00
|
|
Carl |
Visst förstod jag att det var en provokatör. Men jag svarade ändå. För det är dålig stil att kalla människor för nazister pga av att jag fördömmer NordKorea! Precis som PH säger så är frågan om man ska skratta eller gråta efter att ha läst lästipset! Jag påstår inte att allt i väst är bra och där är mycket man kan fördömma. Men faktum kvarstår jag lever hellre i ett demokratiskt västland än på Cuba eller i NordKorea.
|
| |