Inlägg #1: Postat: 2004-11-19 22:22:00
|
Mike |
Efter lite googling på internet verkar det som att bevisen för CANFs inblandning i terrorverksamhet i princip består i att Fidel Castro säger at det är så. Precis som bevisen mot de namngivna terroristerna bygger på ungefär samma rättsliga grund. Och visst förstår jag att det räcker som bevis för dig RKU och för ”svensk-kubanska” men finns det andra mer vedertagna bevis?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-11-19 22:23:00
|
Mike |
Enligt sina egna uppgifter tar ju CANF avstånd från våld men de är förstås inte lika trovärdiga som de revolutionära kommunistrebellerna i RKU. De som vill studera de hemska terroristerna i CANF kan gå till Länk: canf.org
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-11-19 22:34:00
|
Hankins |
Och att alla de terroister jag nämner har både dömts till döden och i olika granskningar och rättegångar avslöjats som ansvariga är väl bara Castros ord det med. Trots att dessa rättegångar hållits i ett antal andra länder än Kuba i Centralamerika. Att CIA är en statlig terrororganisation är väl knappast en väl dold hemlighet, men de mördar och finansierar mördare i kapitalismens namn så då räknas det väl inte. Självrannsakan skulle behövas.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-11-19 22:46:00
|
Mike |
Kan du vara mer specifik angående rättegångarna granskningarna och de bevisade sambanden med CANF?
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-11-19 22:55:00
|
Hankins |
Läs följande siter för mer info om dessa terrorister och deras dåd: Länk: afrocubaweb.com
Posada erkände även i New York Times, 7/17/98 hur han arbetar med CANF och har nära kontakter med organisationen. Det vill säga att en terrorist som sprängt 73 personer till döds, samarbetar med samma amerikánska organisation som LUF gör. Vad säger det om deras syn på terror? Detta är bara ett av många exempel...
|
|
Inlägg #6: Postat: 2004-11-19 22:59:00
|
Hankins |
Länk: disinfo.com Länk: cnn.com Sist men inte minst har vi en länk till Alfa66 som är en av CIA grundad terrororganisation med bas i Miami som har som mål att med våld störta Castro och invadera Kuba.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2004-11-19 22:59:00
|
Hankins |
|
|
Inlägg #8: Postat: 2004-11-19 23:14:00
|
Viva Estados Unidos! |
Svar 6. Jag hoppas verkligen att dom också gör det nån gång, så att Kubas förtryckta folk äntligen kan bli fria och lyckliga!
|
|
Inlägg #9: Postat: 2004-11-19 23:16:00
|
Mike |
Så enligt den oerhört seriösa AfroCubaWeb har den kriminelle Posada OCH Fidel Castro sagt det och då måste det ju vara sant? För kriminella och kommunsitdiktatorer ljuger ju aldrig... Vidare verkar det ju vara individer som i USA som utpekas och inte organisationen CANF.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2004-11-19 23:17:00
|
Hankins |
Ja så att de kan bli hemlösa, arbetslösa, pundare, matade av reklam för allt från mattor till bilar dygnet runt, få guldstjärnor i skolboken när de på amerikanskt vis lär sig att adam och eva är människans grund osv. osv. osv. När de nås av kapitalismens och imperialismens blodiga "frihet." Hurra för den.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2004-11-19 23:18:00
|
Hankins |
Och jag antar att New York Times är en Kubalydig tidning med? Att CNN är en Kubalydig kanal?
|
|
Inlägg #12: Postat: 2004-11-19 23:19:00
|
Mike |
Hursomhelst verkar det synnerligen krystat att karakterisera LUFs tämligen begränsade kontakter med CANF som ett direkt eller indirekt stöd för terrorism. Men man tager väl vad man haver när man sitter med skägget i brevlådan.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2004-11-19 23:26:00
|
Mike |
I CNN storyn är alltså bevisningen mot CANF att Kubas underättelse tjänst har hemliga bevis som de tyvärr inte kan avslöja. How convenient! :-
|
|
Inlägg #14: Postat: 2004-11-19 23:47:00
|
Hankins |
Ja för vi får ju veta mycket om till exempel USA:s "bevis" mot svenska medborgare som får tillgångarna frysta, hålls som fångar på militärbaser och som drigas, kidnappas, torteras och fängslas i olika arabländer...
|
|
Inlägg #15: Postat: 2004-11-20 09:45:00
|
Jan Schmidt |
Så, Mike, du menar att du hade TROTT på Hankins artikel om inte jag och Unto hade berömt den..?
|
|
Inlägg #16: Postat: 2004-11-20 09:50:00
|
Jan Schmidt, svar 2 |
Ditt faktasökande på nätet verkar en smula begränsat: Vilka eventuella negativa uppgifter om CANF hade du väntat dig att finna på deras egen hemsida? Naivitet kan visserligen vara gulligt, Mike, men inte särskilt nyttigt om man verkligen vill veta något...
|
|
Inlägg #17: Postat: 2004-11-20 16:39:00
|
Mike |
Jag hittade inga seriösa medier som kunde verifiera Hankins uppgifter därför bad jag honom att ta fram dem. Men det kunde tydligen inte han heller. CANF får man väl själv avgöra vad man tror om. T.ex. kan man välja att tro blint på Castros och RKUs ord att det är en elak terrororganisation. Men om det är gulligt att göra det vet jag inte, precis, även om det är naivt.
|
|
Inlägg #18: Postat: 2004-11-20 16:40:00
|
Mike |
Svar 15, Nej men om ni hade protesterat mot den hade jag trott på den.
|
|
Inlägg #19: Postat: 2004-11-20 20:41:00
|
Jan Schmidt, svar 18 |
Vet du, Mike, det är visserligen smickrande att mina åsikter tycks ha så stor inverkan på dina, men jag understår mig ändå att betvivla det. Din verksamhet här på Sourze har ju tydligt visat att du aldrig skulle tro på vad någon från vänster skriver, om så G W Bush intygade att det var sant...
|
|
Inlägg #20: Postat: 2004-11-20 22:49:00
|
Mike |
Ja det är "tråkigt" att vänstern förbrukat sitt förtroendekapital men det skulle ni nog tänkt på tidigare. Tror du föresten själv, som Hankins, Unto, och RKUarna att alla fängslade kuba-dissidenter är CIA avlönade terrorister och spioner?
|
|