Bättre samhälle genom feminismen

Inlägg #1: Postat: 2004-11-19 15:51:00
Chris.X
Varför kämpar inte feminister för kvinnlig värnplikt? Varför uppmärksammar inte feminister att pappor mycket oftare förlorar vårdnaden om sina barn i vårdnadstvister? Varför uppmärksammar inte feminister att män står för över 66 av misshandelsoffer-statistiken?
Inlägg #2: Postat: 2004-11-19 15:57:00
Chris.X
Men varför kämpar inte feminister för kvinnlig värnplikt? Varför uppmärksammar inte feminister att pappor mycket oftare förlorar vårdnaden om sina barn i vårdnadstvister? Varför uppmärksammar inte feminister att män står för över 66 av misshandelsoffer-statistiken? När dom uppmärksammar saker som varför tjejer rakar sig under armarna. Är DET viktigare än att pappor blir av med sina barn, att unga killar tar steroider för att passa in i mansidealen, att hemlöshet är vanligare bland männen?
Inlägg #3: Postat: 2004-11-19 15:58:00
Chris.X
Så Johannes: Det är helt okej att du kallar dig för feminist. Gör gärna det. Det är oxå heeelt okej att du samt andra feminister kämpar för kvinnors rättigheter och orättvisor. Gör gärna det med. Men kom inte och säg att du och dina gelikar kämpar för jämställdhet när ingen någonsin sett röken av möda ni lagt ned för männen. Inte ens ettiketten på dina era åsikter är jämställd. Femin-ism, hur jämställt låter det? Själv är jag humanist.
Inlägg #4: Postat: 2004-11-19 16:00:00
Chris.X
Varför många män som t.ex. jag påpekar att det även finns många orättvisor för män är inte för att flytta över fokus till männen. Vi vill istället visa att det inte är så mycket bättre att vara man, och samtidigt som det då inte heller är speciellt mycket hemskare att vara kvinna. Livet är hårt och härligt, oavsett vilket kön du har, för sååå himla stor skillnad är det inte.
Inlägg #5: Postat: 2004-11-19 17:29:00
Joakim Johansson
Varför i h*****e ska feminister kämpa för det du nämner ovan? Det är som att be vänsterpartister kämpa för lägre skatt.
Inlägg #6: Postat: 2004-11-19 18:37:00
Pollux
Svar till Joakim.
Läs de andra posterna så slipper vi gå igenom det här igen.
Ett tips - sök efter ordet jämnställdhet.
Inlägg #7: Postat: 2004-11-19 19:16:00
Greg
Joakim: För att de vill uppnå jämställdhet ? Om feminism har samma innebörd som jämställdhet, så förstår jag inte varför de inte skulle kämpa för dessa frågor, men förklara gärna för mig.
Laddar...