Inlägg #1: Postat: 2004-11-19 15:06:00
|
Chris.X |
Det finns exakt hur mycket information som helst på b.la internet om att både kvinnor OCH män BLIR misshandlade. Samtidigt som både män OCH kvinnor MISSHANDLAR. Och det är faktiskt inte så speciellt stor skillnad mellan misshandlade män och misshandlade kvinnor i hemmet som man kan tro.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-11-19 15:07:00
|
Chris.X |
Dessutom blir män långt mera nedslagna utanför hemmet än kvinnor, barn och gamla tillsammans. Så man kan lugnt påstå att män mellan 18-65 är den största målgruppen för misshandelsoffer.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-11-19 15:09:00
|
Chris.X |
...som blir misshandlade ska det stå. Självklart ska ALLT våld tas på allvar, och att kvinnor blir slagna i sina hem av sina pojkvänner och flickvänner är hemskt och fruktansvärt och det måste göras någonting åt det. Men de män som blir slagna i och utanför hemmet då? Räknas dom? Finns dom om man har på sig ett par feministiska glasögon? Tydligen inte.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-11-19 15:12:00
|
Chris.X |
Så nej Johannes, "vi män" känner oss inte hotade, utan snarare tycker vi att ni feminister förlorar er trovärdighet när ni säger att "vi kämpar för jämställdhet", när ni fullkomligt skiter i mäns situation. Även om den är nästan lika hemsk, eller ännu hemskare än kvinnornas. Dessutom "glöms" det väldigt ofta bort att nämna att över 95 av alla män ALDRIG slagit en kvinna och förmodligen inte en man heller.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-11-19 15:14:00
|
Chris.X |
När feminister säger "Mäns våld mot kvinnor" reagerar icke-feminister p.g.a ni pekar på 0.1 av männen d.v.s dom som slår. Och nej, det är inte "vanliga män", för "vanliga män" 99.9? slår inte. Dessa män och kvinnor som slår är störda och sjuka som behöver vård och ska spärras in.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2004-11-19 15:15:00
|
Chris.X |
Sålänge feminister säger "Mäns våld mot kvinnor" kommer folk att känna sig påhoppade. För är det t.ex. okej att säga "invandrares våld mot svenskar", och sedan ursäkta sig med att "jamen, vi vet juh att de flesta invandrare är som folk är mest... Du behövde juh inte ta åt dig. Kände du dig hotad nu?"
|
|
Inlägg #7: Postat: 2004-11-19 15:18:00
|
Chris.X |
Att anklaga någon som kommer med kritik att känna sig "hotad" är lågt, barnsligt och jätteidiotiskt. Precis som feminismens resterande argumentationsteknik. Är det några anhängare vars ideologi sägs vara "den enda rätta vägen" och som inte tål kritik, så är det kommunis... förlåt feminismen.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2004-11-19 15:47:00
|
Fafner |
Det är klart att vi behöver feminism. Kvinnor är ju sköra små varelser som behöver beskyddas och särbehandlas medan en stor stark karl väl kan ta lite stryk?
Tänk på att det finns mesiga män så väl som starka kvinnor. Vi är individer, inte kön, och vill bli behandlade därefter.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2004-11-19 15:50:00
|
Fafner |
Hela mitt Svar 8 gick visst inte igenom maskineriet korrekt. Första två meningarna är avsedda som en sarkasm.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2004-11-19 16:04:00
|
Chris.X |
Fafner: Jag förstår ironin. Jo, vi vet juh alla att det är så fruktansvärt hemskt och jättejobbigt att vara kvinna. Det är sååå otroligt mycket lättare och bättre att vara man. Vi kan misshandla kvinnor, vi får chefsjobb utan att behöva göra någonting alls, vi har all makt. Japp. Jajamensan, så är det. OBS: Osmaklig ironi
|
|
Inlägg #11: Postat: 2004-11-19 16:06:00
|
Chris.X |
Lite seriösare: Många är helt enkelt trötta på attityden det-är-alltid-synd-om-alla-kvinnor som media ständigt kräks ut. Ytterst sällan pratar man om att män diskrimineras. Många tror att det inte ens händer. Själv vägrar jag bli behandlad efter mitt kön, någonting som många feminister säger kämpa emot samtidigt som de själva säger t.ex. just "Mäns våld mot kvinnor".
|
|
Inlägg #12: Postat: 2004-11-19 16:08:00
|
Chris.X |
För mig som individ spelar det ingen roll om de folkvalda eller människor i styrelsepositioner är män. Jag får inte mera makt för det. Inte heller mera pengar eller bättre jobb. Varför är det så svårt att se skillnad på grupp och individ?
|
|