|
Inlägg #1: Postat: 2004-11-19 10:49:00
|
|
Tomas |
Att inga män vill jobba inom dagis är ganska självklart efter mediadrevet om pedofiler, det har inget med mansrollen att göra.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-11-19 10:58:00
|
|
Mysan! |
Vad tråkigt! Är det därför män avskärmar sig helt från känslor idag? Bara rädslan för att bli kallad våldtäktsman,att inte våga ha en relation till en kvinna, pedofilrykte,misshandlare.Är det därför klyftan mellan könen ökar och kylan mellan könen ?Att bara ha en kk, jobba ihjäl sig och bygga muskler låter som en hemsk mansroll att leva upp till tycker jag. Men det finns ju bra män som borde vara förebilder till andra män.Sen kan det ju vara så att dagis lönen är låg.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-11-19 11:21:00
|
|
Tomas |
Nja, jag menade just det om dagis en del dagis skryter med att ingen man någonsin är ensam med barnen, i övrigt känner jag inte igen mig i din beskrivning. Jag har inget större intresse av att jobba ihjäl mig, bara ha en kk eller att bygga muskler och jag är nog knappast ensam...
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-11-19 11:57:00
|
|
martin. |
Mysan: Känner verkligen inte igen din beskrivning heller. Den stämmer faktiskt inte på någon jag känner... och jag känner faktiskt ganska många. Så det så! ;-D
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-11-19 13:12:00
|
|
mludd |
Mysan: Jag tror inte att det är riktigt så illa, men nog nog tror jag det är många män som tänker efter innan det har sex med en berusad kvinna som de inte har ett förhållande med, speciellt bland det yngre där det verkar finnas en del tjejer som ångrar att de i fyllan hade sex med just den de hade sex med och därför försöker bortförklara det med att de var fulla och nästa dag viskar folk om hur killen våldtog henne...
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-11-19 13:13:00
|
|
mludd |
forts. Och när det gäller dagis och män så tror jag faktiskt att det är så att många män _är_ rädda för att bli anklagade för att vara pedofiler, något som totalt kan förstöra ens liv.. blev några "det" i förra inlägget som skulle vara "de"
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-11-19 16:08:00
|
|
Biff |
Mysan, anser du att dina påståenden om mansroller och att klyftan mellan könen ökar är berättigade som sanningar, när du i andra kommentarer har skrivit att du själv vill träffa fler män? Jag vill inte vara ohövlig, men kvinnor vet ärligt talat nästan ingenting om hur män lever sina liv, och upplever vardagen och relationerna till varandra.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-11-19 16:37:00
|
|
Daniel |
Mysan: Har du träffat någon man på riktigt, eller bara sett på film/läst tidningar? Ärligt talat är det nog ytterst få som bara vill "ha en kk, jobba ihjäl sig och bygga muskler".
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-11-19 18:34:00
|
|
Mysan! |
Är det? Antingen så måste man föda barn ovchh bli hemma fru och vara präktig.Eller så möter man dom alla kk männen på krogen eller på nätet. Dom fina männen går ju aldrig ut om det inte är med firman ochär oftast upptagna.Sen är det ju synd om vi kvinnor inte vet ett dugg känslomässigt omhur det är att vara man idag som någon skrev .Ni borde kanske börja tala i känslotermer i så fall.Förklara eran vardag för oss och inte bara polare och jobbet. Eller har jag helt fel?
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2004-11-20 01:01:00
|
|
Daniel Wijk |
Det är alltid lika trevligt när en kvinna säger till en grupp män hur de ska bete sig. Om du inte hittar en man som duger för dig kanske du har för hög standard. Jag vet iallafall att jag har stått ut med de fel och prister mina partners har haft. Perfektion finns inte.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2004-11-20 16:55:00
|
|
Mysan! |
Jodå jag har nog massa fel och brister.Nejdå män får vara som dom vill.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2004-11-21 00:53:00
|
|
Tomas |
Mysan!: De "fina" kvinnorna går heller aldrig ut och är oftast upptagna, därför går de "fina" männen inte heller ut.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2004-11-22 15:26:00
|
|
Christoffer Persson |
Får väl hålla med dig delvis om att även stereotypen på män är väldigt snev. Visst är inte alla killar så som du beskriver, men samtidigt känns det väldigt vanligt med män som vill tjäna mycket pengar och ha mycket sex med många kvinnor, och har detta som någon sorts statussymbol.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2004-11-22 15:26:00
|
|
forts. |
Har väldigt svårt att känna igen mig i det, dock kan jag väl inte direkt säga att det är något problem för min del. Jag gör lite vad jag känner för, försöker tjäna så mycket pengar att jag klarar mig och kan behålla mina intressen. Blir jag kåt har jag högerhanden, och har inget direkt behov för det motsatta könet.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2004-11-23 00:58:00
|
|
Mysan! |
Jepp christoffer du är så söt.Men du har rätt.Jag gillar snabba bilar ,glada hunkar och kommer inte stå i köket tror jag. Men dessa status symboler att ha så mycket jobb och så mycket brudar gör mig gaaaalen.Hahhahah Annars kan man ju alltid ta till vänsterhanden.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2004-11-24 23:04:00
|
|
elin |
man dras till folk av en anledning.om man inte kan hitta bra män/kvinnor kan man räkna med att man har nåt attitydproblem eller dylikt.söker fel sak.till och med jag hittar bra killar, fast jag inte dras till the average joe.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2004-11-25 14:27:00
|
|
Mysan! |
Nej jag tänder inte heller på the average joe.
|
| |