|
Inlägg #1: Postat: 2004-11-19 10:46:00
|
|
Tomas |
Och du lär ju vara hjärntvättad av mediefeminismen om du tror att alla som kritiserar feminism känner sig hotade. En rörelse utan kritik eller självkritik, vilken som helst, är osund och rutten.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-11-19 12:14:00
|
|
Joakim Johansson |
Stackars rädda lilla pojke.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-11-19 13:08:00
|
|
Tomas |
Jag är knappast rädd för politiskt korrekta feministpudlar som dig, men du har ju inget att säga så det är ingen ide att jag ens försöker diskutera.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-11-19 13:41:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Lugn felstavade ;- namne. Joakim är en wannabee-politrukk som okritiskt jamsar med i PK-köre
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-11-19 14:10:00
|
|
PW |
Politruk menar du
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-11-19 15:10:00
|
|
Marcus |
Joakim med ironi och förlöjligande så tar du upp just den tråd som feministerna använder. Feministmes utryck är inte kärlek. Det är hån, förlöjligande. Det är självklart att vi aldrig kommer att ställa upp på det.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-11-19 15:11:00
|
|
Marcus |
Genom att skriva "Stackars rädda lilla pojke" så visar du på vilken nivå du själv ligger. Det är personangrepp det är ironisk i syfte att förlöjliga håna och därmed trycka ner.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-11-19 15:12:00
|
|
Marcus |
Om du någonsin undrar varför fler inte är feminister så vet du det nu. Vi är kärleksfulla män. Inte hånande förlöjligande.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-11-19 15:14:00
|
|
Marcus |
Vi behöver ett samhälle med mer kärlek, inte med mer hån förlöjligande och ironi. Därför säger vi NEJ till feminismen.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2004-11-19 15:27:00
|
|
Marcsu |
Jag är säker på att den där boken som pappa läste för dig i lågstadiet inte innehöll, hån och förljöligande som du nu använder. Boken Pappa läste förkastade sånt. Väldigt konstigt att du nu själv använder dig av detta.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2004-11-19 15:27:00
|
|
Marcsu |
Jag är säker på att den där boken som pappa läste för dig i lågstadiet inte innehöll, hån och förljöligande som du nu använder. Boken Pappa läste förkastade sånt. Väldigt konstigt att du nu själv använder dig av detta.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2004-11-19 17:20:00
|
|
Joakim Johansson |
Ursäkta Marcus. Men jag har så jävla roligt när jag läser debatterna här på Sourze som handlar om feminismen och/eller att vi lever i ett samhälle där män generellt sett har privilegier som kvinnor saknar. Direkt dyker det upp män som gapar, skriker, svär och domderar som jävla idioter. Deras argument ligger på bebisnivå och dom slår ifrån sig så mycket de orkar. Inte ens väl underbyggda argument biter. De hakar upp sig på meninslösa ord, detaljer och struntsaker för att kunna förneka sanningen.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2004-11-19 17:20:00
|
|
Joakim Johansson forts. |
De klarar helt enkelt inte av att hantera sanningen. De klarar inte av att se verkligheten som den är. Och de är fanimej ynkliga och patetiska. Ni skulle se er själva och höra hur ni låter. Jävla ynkedomar till män. Halvfigurer. Ta er i kragen för helvete.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2004-11-19 17:22:00
|
|
Förlåt kära Gud för att jag svär så förbaskat, men ibland blir man tvungen.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2004-11-19 17:33:00
|
|
Tomas |
"Inte ens väl underbyggda argument biter." Du får väl börja med att skriva ett väl underbyggt argument innan du kan påstå detta? Du har ju inte sagt ett skit förutom att vi är så patetiska och rädda. Igen, hade du något vettigt att säga?
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2004-11-19 17:46:00
|
|
Joakim Johansson |
Jag har försökt med väl underbyggda argument i tidigare debatter. Men tyvärr har inget hjälpt. Orkar därför inte tjata om skiten mer. För precis som Johannes skriver för ni direkt över debatten till att gälla MÄN. Det spelar ingen roll hur försiktigt, mjukt och väl underbyggt man än försöker föra fram sina argument så slutar det ALLTID med att debatten handlar om män. Alltid, alltid, alltid.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2004-11-19 17:47:00
|
|
Ni känner er konstant missuppfattade, angripna och förminskade. Så istället för att se problemet, acceptera det och hjälpa till att lösa det slår ni ifrån er allt vad ni orkar. Precis som arga små pojkar på dagis. Hur vore det om ni slutade ta det hela så förbannat personligt? Hur vore det om ni ställde era egon åt sidan ett tag? Klarar ni det?
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2004-11-19 18:11:00
|
|
Tomas |
Ha, har jag kollektiv skuld för andras debatterande också? Jag har inte sagt något om att det är mer synd om män. Vi är många män och kvinnor som vill förbättra samhället, men vi tror inte att det görs bäst genom självutnämnda feminist-experter eller politiskt färgade undersökningnar där allt bygger på ett män är överordnade och kvinnor är underordnade-axiom.
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2004-11-19 19:26:00
|
|
D.E |
J.J´s inställning känner jag ganska mycket igen från en tid då jag läste religion. Var under studierna i kontakt med ganska många religiösa grupper/sekter och de körde med samma sak de..."*suck* Ni är bara blinda för det självklara" och "Ni vet ju ingenting om världen och allt bortom den"...
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2004-11-19 19:31:00
|
|
D.E |
...M.a.o sågs deras verklighet som den enda sanningen och inget behov fanns att behöva bevisa den. Var man så pass korkad att man inte förstod att "gud" el dyl var si och så och ville ditt och datt så fanns ingen annledning att diskutera. Påminner en hel del om vissa av de extremare feminister som härjar här på sourze...
|
| |