|
Inlägg #1: Postat: 2004-11-19 10:36:00
|
|
Jan Schmidt, 2 |
Det som förvånar mig, och gör mig förbannad är vänsterns villighet att "spela med" - att ge media rubrikorden, att bjuda in till den osakliga kritiken. Det gör Lars Ohly när han envisas med att kalla sig "kommunist", det gör RKUaren när han står i TV och mumlar om "mänskliga rättigheter".
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-11-19 10:42:00
|
|
Jan Schmidt, 3 |
Jag förstår inte heller att delar av vänstern visar sådan beredvillighet att försvara ruttna regimer eller hålla fast vid förlegade idéer och ideal. Nordkorea och Kuba är inga representanter för de samhällen vänstern vill bygga, "proletartiatets diktatur" är ingenting att sträva efter. Så varför hålla fast vid det?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-11-19 10:47:00
|
|
Jan Schmidt, 4 |
I en kapitalistisk värld kommer vänstern alltid att slåss ur underläge och för den som slåss ur underläge gäller samma regler som för Caesars hustru. Det är förjävligt när media förfalskar sanningen för att komma åt oss, men det är ju bara att vänta. Och det enda vi kan göra är att se till att man inte ens kan misstänka oss - och att alltid säga sanningen, oavsett hur mycket högern och dess megafoner i media försöker beljuga oss!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-11-19 11:27:00
|
|
fd vänsterpartist |
Så länge vänstern representeras av typer som Hankins, Ohly, RKU:are m fl är det svårt att kalla sig vänster inför vanliga människor! Då är vänstern förvisad till en liten sekttillvaro utan sympati och inflytande!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-11-19 14:09:00
|
|
Mike |
Förstår vad du menar Jan; i Sverige är sossarna höger, kpmlr vänster och v är då förstås centrister. I den meningen är pressen inte vänstervriden.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-11-19 20:26:00
|
|
Jan Schmidt, svar 5 |
Det minsta man kan begära av en som så envist hävdar en tes, som Mike hävdar att media är vänstervridna, är väl att han befäster tesen med väl valda exempel ur verkligheten. Så har jag också bett Mike göra och så har han inte gjort. Vilket väl i och för sig torde vara svar nog...
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-11-25 07:13:00
|
|
Lasse Thn |
Jag tror att anledningen till att vissa i vänstern "försvarar" dessa regimer genom att inte kritisera dem är att om man gör det så ger man mer eller mindre indirekt stöd åt de krafter som man inte sympatiserar med vilket ofta är högern i olika varianter.
|
| |