14-åring dog under bestraffning med piskrapp

Inlägg #1: Postat: 2004-11-19 12:20:00
Biff
Den växer nästan enbart tredje världen. Det beror inte på att folk plötsligt blir religiösa, utan snarare på att fler barn föds i muslimska lågutbildade familjer, pga olika orsaker.
Inlägg #2: Postat: 2004-11-19 12:48:00
Mia Sjögren
Om man nu vill tro på något, d v s vara religiös, har det inget alls med att göra vad som görs i religionens namn. Kristna har också gjort och gör fasansfulla saker i religionens namn. Se bara på Bush, som styrs av sin stora väljargrupp fundamentalistiska kristna i USA. Man kan alltså skilja på själva religionen och vad vissa fundamentalistiska grupper utnyttjar den till. Det är INTE samma sak.
Inlägg #3: Postat: 2004-11-19 13:14:00
Bong
Fortfarande inget svar på frågan som ställdes...
Hörde jag någon säga något om opium?
Inlägg #4: Postat: 2004-11-19 13:16:00
Bong
Eftersom islamisterna själva inte kommer på något så drar jag till med att förbudet mot föräktenskapligt sex och sex utanför äktenskapet hindrar spridningen av sexuellt överförbara sjukdomar. Nu finns det ju iofs kondomer sedan en tid tillbaka...
Inlägg #5: Postat: 2004-11-19 16:17:00
Biff
Mia, naturligtvis; tro och religion är skilda ting. Jag skulle nog säga att varenda människa som någonsin levat, någon gång varit säker på att en övre makt existerar. Med religion menar jag snarare att människor låter sina liv, sin vardag och sin moraluppfattning styras av något som står i en bok. Tron fungerar i detta fall bara som ett argument eller ett bevis för dessa regler.
Inlägg #6: Postat: 2004-11-19 17:35:00
Biff
Rysan, jag ville inte veta varför muslimerna styr sina liv efter Koranen, utan vad Koranen säger som gör den bra för en människa som vill forma sitt liv efter egna om än kulturella mer individanpassade värderingar.
Laddar...