|
Inlägg #1: Postat: 2004-11-18 18:37:00
|
|
forts. |
Visst ska man reagera mot extremfallen, men du har fortfarande inte fattat vad Islam egentligen handlar om. Därför kan du inte övertyga med ditt evennerliga vinklade gnäll om extremfallen ty justitiemord förekommer i alla länder. Du får göra upp med din egen islamhat eftersom Islam blir bara starkare världen över trots alla missbruk och misstolkningar.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-11-18 20:41:00
|
|
Anna Li |
Vadå för islamhat? Jag läser om att göra motstånd mot en totalitär regim. Vilken religion som ligger som grund för att man piskar ihjäl en fjorton åring spelar ingen roll, det är alltid fel.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-11-18 22:01:00
|
|
Domedag |
Ja men herregud, Anna Li. Alla länder har sina lagar. Islam som är 1800 år gammal har ju överlevt längre än nuvarande sekularismen i sverige. Nu var detta fall _inte_ ens en dödsstraffdom från början utan en avskräckande straff.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-11-18 22:02:00
|
|
Domedag |
Då kan man vidare diskutera alla suspekta fall av misshandel av polisen som leder till döden av den häktade i västvärlden eller Bofors ständiga pumpande av vapen till krigsförande länder som dödar flera tusen barn istf ett. Eller kanske du väljer att drabbas av selektiv blindhet vilket system/regering som gör vad?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-11-18 22:07:00
|
|
Tobey |
Jag tror att jag och Anna har läst samma artikel för jag tolkar den på samma sätt. Nån måste lägga nosen i blöt när ett barn blir ihjälpiskat och en hel nation verkar blunda för det. Detta är inte enstaka fall utan det är snarare regel att man pryglar barn. Reilgion är inte medfött utan nått man väljer.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-11-18 22:11:00
|
|
Tobey |
Grejen är den att man systematiskt bryter mot FNs deklaration om mänskliga rättigheter. Detta är inte acceptabelt.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-11-18 22:12:00
|
|
Tobey |
Suspekta fall av misshandel som leder till döden och Bofors ska också debatteras men inte i den här debatten. Skriv en egen artikel.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-11-18 22:25:00
|
|
Carl |
Somligas försvar av islam blir bara patetiskt. Visst det finns de som följer islam som är bra människor. Men fundamentalisterna inom islam som tyvärr styr tex Iran, de ska bemötas som de förbrytare de är.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-11-18 22:49:00
|
|
Sandra |
Ja att gå emot FN är inte snyggt... instämmer det borde ju de som stöder till exempel USA hålla med om ;
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2004-11-18 23:37:00
|
|
Uno Hansson |
"... under fastemånaden ramadan för att ha ätit offentligt trots det rådande förbudet..."
Oberoende om några extrema religionsfanatiker tycker att det är olämpligt att äta på offentlig plats under en viss period under solvarvet, så bör ju varje förnuftig människa numera inse det fullkomlikt idiotiska med en sådan förbudsregel.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2004-11-18 23:40:00
|
|
Uno Hansson |
Även om jag har svårt att förstå varför, så fanns det kanske för måga sekel sedan, någon sorts logiskt motiverad berättgande. Ynkligt att man i så fall ännu inte har haft vett och förmåga att ändra på "kartan" och beslutsordningen allteftersom verkligheten förändrats.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2004-11-19 00:08:00
|
|
Daniel Wijk |
Ingen här verkar försvara fundamentalisterna, varifrån får du dom tankarna? Tråkigt nog verkar det finnas en hel del fundamentalister här på sourze också, fast dom jobbar åt en annan religion eller ideologi...
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2004-11-19 01:42:00
|
|
Domedag |
Huha, bra att det skapas debatt. Men jo man ska dra fram skiten som väst orsakar genom att gng på gng bryta emot FN avtal och alla andra avtal för den delen. Det framstår klart vilka de patetiska skenhelingarna är. Dessutom tystnar "ett helt folkslag när dessa avtal bryts" i väst och får selektiv blindhet . Halloooo, godmorgon Tobey & Carl.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2004-11-19 01:49:00
|
|
Domedag |
En annan grej som står klart e att väst och dess dubbelmoraliska anhängare av sekulär demokrati e jäääkligt farliga, skadliga och destruktiva för Islam, muslimer, deras liv, deras oljekällor och deras tak över huvuden och mat i magen. Enormt farliga e dessa omuslimska illvilliga missdådare som silar mygg och sväljer kameler. Ame
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2004-11-19 10:15:00
|
|
Tobey |
Totalitära företag från väst med vinstintressen har förstört otroligt mycket för den muslimska världen och det är genom västvärldens stöd till muslimska diktaturer som att demokratisering inte sker. Men den muslimska praktiskta tolkningen av Islam är av naturen väldigt våldsam och muslimer ser inget porblem med detta. Jag ser ett problem med att en pojke piskas ihjäl medans en hel värld av muslimer vill sopa det under mattan. Jag tror inte på våld.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2004-11-19 16:13:00
|
|
Domedag |
Det finns givetvis krafter som jobbar för lindrigare straff även i muslimländer. Men jag håller med att det kan vara en tuff religion och stundtals våldsam. Och just detta fenomen e dess styrka gentemot kristendomen och judarna. Just tuffheten håller den levande och stark emot många inkräktare. Det vet muslimfolk och de ser en HELARE filosofi. Man accepterar den uppoffrande mentaliteten.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2004-11-19 16:14:00
|
|
Domedag |
Det e väldigt svårt att fatta för en utomstående. Islam vet att den måste vara våldsam både inombords och utåt. Muslimer VET vad de kristna och judar och övriga "paganer" har för planer. Det måste vara en allmän mobilisering hela tiden inom islam annars förloras jihad och krigarandan och det behövs mer än ngnsin med USA och Israel på världskartan. Muslimer Måste vara tuffa mot de sina, tyvärr.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2004-11-20 00:16:00
|
|
Tobey |
Been there, done that. Det där är en medeltidsmentalitet som vi redan har haft och övergett. Piskrapp och stening hör dit likaså. Iofs så är det bevisat att människan inte lär sig av historien fast jag vill ändå tro att man kan bespara en massa lidande genom att upplysa. Så upplys oss då! Vad vet du om vad övriga världen har för planer mot islam?förutom att vi tyvärr är beroende av oljan trots att vi egentligen inte behöver vara det När kommer domedagen och vad innebär den?
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2004-11-20 14:41:00
|
|
Striker |
Ska man öht ha ngn till tro till en religon som saknat teknisk och human utveckling de senaste 200 hundra åren?
Det är ju på medeltiden i Europa - piska ihjäl barn, fy fan!
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2004-11-21 01:03:00
|
|
Lasse P |
Amen.
|
| |