14-åring dog under bestraffning med piskrapp

Showing page 2 of 3: 1  2  3
Inlägg #21: Postat: 2004-11-19 00:39:00
Förvirrad
på vilket sätt har någon stat sett till att föra dessa högst vetenskapliga bevis och fakta fram i ljuset så att en bred allmänhet kan ta del av dem? Det hela är ett stort och komplext ämne men enligt mig hör allting ihop. Både religion och vetenskap. Som sagt detta blir tydligare för varje år som går men inte ens en bok skulle räcka till att täcka alla paralleller än mindre 500 tecken här.
Inlägg #22: Postat: 2004-11-19 00:48:00
Förvirrad
Vetenskap kan vara minst lika trångsynt som religion. Men jag håller med om att kärlek och respekt inte är bundet till någon religion. Men religion är rätt använt ett bra verktyg för att uppmuntra dessa egenskaper hos folk och bör därför snarare utvecklas än avvecklas. Det vill säga större resurser borde läggas på att hitta de gemensamma nämnarna dels bland olika religioner men även mellan religion och vetenskap. The truth is out there
Inlägg #23: Postat: 2004-11-19 02:34:00
Biff
Rysan, du pratar om att vara drogad av popkultur, medan du samtidigt enbart häver ur dig popkulturella klyschor. Försöker du vara ett varnande exempel, eller har du bara glott på för mycket "samhällskritisk" film? Angående religion finns ett logiskt samband; ju mer folk lär sig att ifrågasätta, desto mindre kommer religionen bli. Och förmågan att ifrågasätta kommer med kunskap.
Inlägg #24: Postat: 2004-11-19 10:08:00
Mysan!
Tror nästan alla infödda stockholmare är ateister i dag. Jag säger bara israel,palestina,Somalia. Stening till döds vid otrohet,sex med fel person.Det är helt fel.Samt kvinnans sexualitet.Vad har det med religion att göra? Samt varför finns det hedersmord som ingen regering vill ta i på kvinnor? Hedersmord på män har ju aldrig existerat.Men visst folk får tro på vad dom vill.
Inlägg #25: Postat: 2004-11-19 15:37:00
Beckisbarnet
De flesta religionerna är utan tvekan kvinnoförtryckande människoförtryckande, då också kristendomen! Skillnaden med många muslimska länder och oss är väl dock att vi har kommit lite längre i utvecklingen och numera officiellt ansluter oss till tanken om demokrati, mänskliga rättigheter och alla människors lika rätt och värde oberoende könstillhörighet, sexuell läggning, religiös uppfattning , osv, osv...
Inlägg #26: Postat: 2004-11-19 15:38:00
Beckisbarnet
... och så långt har dom knappast kommit i Iran! Fattar man inte skillnaden i detta, då borde man verkligen ta reda på verkligheten!
Inlägg #27: Postat: 2004-11-19 15:41:00
Beckisbarnet
Svar 26: Att konsumera popkultur är dock frivilligt, du får inte hundra piskrapp för att du lyssnar på Britney Spears..i Sverige, men i Iran går du nog inte lika säker. Det är upp till dig att bilda ett nytt politiskt parti här i landet..tror du att du kan göra detsamma i Iran?
Inlägg #28: Postat: 2004-11-19 15:44:00
Beckisbarnet
En kultur ett land där man delar ut piskrapp till ett barn tills det dör, det är ett land och en kultur en vidrig religionsdiktatur som borde sakna rätten att kalla sig civiliserat.
Inlägg #29: Postat: 2004-11-19 17:38:00
Biff
Rysan, PK betyder inte popkulturell, bara så du vet :
Inlägg #30: Postat: 2004-11-19 20:14:00
Mysan!
Tänk bara på omskärelse för kvinnor.Hade man omskurit männen i dessa länder genom att ta bort halva penisen jäklar vilket liv det hade blivit.Samt att en man får ha 4 fruar.Men en kvinna kan inte var a gift med 4 män. Pga vem är då pappan till barnen.Legitimera våld,mord,stympning,krig via relgion är inte demokratiskt.
Inlägg #31: Postat: 2004-11-19 20:19:00
Beckisbarnet
Svar 37: Nävisst, vem tror att religion är demokratiskt? speciellt inte islam
Inlägg #32: Postat: 2004-11-20 10:02:00
Sandra
Och Mysan, man omskär inte kvinnor i islam...
Fan är det någon av er som någonsin läst en bok on islam? Har ni BARA läst NSFs "informationsblad"?

Sluta hylla er jävla viknullarvemvivilljagär12oharstringtrosorjagsupermigfullvarjehelgjagblevvåldtagenochharpllötsligtingarättigheterimittlandvemknullarvempåtvvitrorvihardemokratimenpolitikernaroffaråtsigsomdevillmedanviknullarochsupervivetbästkanbästmen ingen på jorden vet ens var Sverige ligger kultur!
Inlägg #33: Postat: 2004-11-20 13:26:00
Mysan!
NSf ? Vad är det? Omskär man inte kvinnor???????Nej jag är inte 12 år.Jo folk vet var sverige ligger och nej jag har inga stringtrosor.
Inlägg #34: Postat: 2004-11-20 14:35:00
Beckisbarnet
Sandra, Du skriver bara skit. Här handlar det att ta avstånd från diktatur och förtryck! Om du ställer dig bakom religionsförtryck och diktatur så är jag den förste att beklaga.
Inlägg #35: Postat: 2004-11-20 19:16:00
Sandra
Amen!
Inlägg #36: Postat: 2004-11-21 00:57:00
Lasse P
Haha! Rätt bra rutet av Rysan. Men försök då fatta detta: De enda muslimer som ska tillåtas imigrera till väst är de som vill bli av med sina tyranner och inte skapa nya här. Eller hur? Två veckors förhör vid gränsen. Hajar de inte vad som menas med demokrati och yttrandefrihet är det bara att åka hem och läsa på och försöka igen.
Inlägg #37: Postat: 2004-11-21 23:21:00
Lasse P
Det är normalt att behålla sin religion så länge man får det för myndigheterna i det land man bor. Anledningen till att de blir mer konservativa är väl att de får en chock när de upptäcker hur Sverige fungerar och försöker strama åt sitt eget sätt att leva och fortsätta med det på ett överdrivet sätt. Svensk demokrati har kanske en prägel av nihilism och fascism, men det är ännu inte fascistisk. Då skulle vi inte kunnat skriva fritt här vad vi tycker.
Inlägg #38: Postat: 2004-11-23 22:07:00
Lasse P
Nej, det tycker jag inte är konstigt. Det jag tycker är konstigt är den genomsnittlige svenskens totala brist på respekt för sin egen kultur, och att han/hon slösar bort den till förmån för antingen hetsig materialism eller okritisk dyrkan av främmande kulturer och religioner. Jag tycker till och med att detta är perverst på den nivå det nu nått. Förstår du mig?
Inlägg #39: Postat: 2004-11-26 10:46:00
Mysan!
Men varför ska kvinnan hållas så hårt ? Gift ska man vara hur dåligt äktenskapet än är .OMskärelse,hedersmord,stympning,chador ,dödsstraff för oralsex ,otrohet,visa huden på kvinnan,inte visa kärlek öppet,mord på kvinnor i afghanistan.Men det kanske är kulturen eller diktaturen i dessa länder som bestämt detta?
Inlägg #40: Postat: 2004-11-29 00:06:00
Mysan!
Har svårt för diktaturer.Har svårt att lyda en man eller en gud överhuvudtaget.Svårt för att tro p
Showing page 2 of 3: 1  2  3
Laddar...