Kniven i MITT hjärta

Inlägg #1: Postat: 2004-11-18 17:47:00
Michael Ståhlberg
Jag tycker detta är rena Kafka. Om sen opinionsmässigt undernärda real-rasister tror att man signalerar hej vilt om att man i smyg är vit nationalist, för att man skriver så, så lär de ju förr eller senare bli besvikna.
Inlägg #2: Postat: 2004-11-18 17:47:00
Michael Ståhlberg
Jag tror det förekommer rasistiska brott mot vita precis som vice-versa. Varför inte? Olika etniska grupper är enormt rasistiska mot varandra. T ex så är ljus hy fint i Indien, och framhävs i kontaktannonser där, och mulatter i Afrika anser sig överlägsna helsvarta afrikaner. Så varför skulle inte svarta eller andra icke-vita känna hat mot just vita?
Inlägg #3: Postat: 2004-11-18 17:48:00
Michael Ståhlberg
Magnus Karaveli turkiskt påbrå har skrivit om Turkiska ungdomsförbundets kampanj mot svenskhatet. Så det finns alltså svenskhat åtminstone bland turkiska invandrare - och självklart även bland icke-turkiska invandrare. Länk: svensktidskrift.se
Inlägg #4: Postat: 2004-11-18 17:48:00
Michael Ståhlberg
Tyvärr har ordet rasist blivit synonymt med vit rasist, när det som alla vet finns rasister av alla hudfärger.

I USA är det mycket vanligare att en svart mördar en vit än tvärtom. Också mycket vanligare att svarta våldtar vita än vice-versa. Detta är fakta, sen är det ju upp till var och en att förklara det. Länk: frontpagemag.com
Inlägg #5: Postat: 2004-11-18 17:49:00
Michael Ståhlberg
I Sverige är det snudd på kriminellt att ens presentera sådana fakta, eftersom det kan leda till hat mot just afrikaner. Samma hänsyn har tagits till romer av journalistkåren, enligt professor Per-Olov Arnstberg i boken "Svenskarna och zigenarna". Länk: fib.se

Hatar jag svarta och zigenare? Hur skall jag kunna motbevisa att jag inte gör det? Jag gör det inte, men vad betyder det att jag säger det? Fast det händer att jag tänder på färgade kvinnor.
Inlägg #6: Postat: 2004-11-18 17:49:00
Michael Ståhlberg
Kanske jag skall namedroppa en massa svarta artister jag gillar? Jag gillar Bob Marley, Curtis Mayfield, Jimi Hendrix, Aretha Franklin, etc. Och skådisar som Chris Rock och han Tucker nånting. Och till och med Snoop Doggy Dog. Så vad då - är jag rasist? Självklart kan jag ändå vara det. Läste i SvD för några år sen att utmärkta trion
The Fugees sagt att de ogillar vita.

Hur kul är det för en vit musikälskare att läsa sånt?
Inlägg #7: Postat: 2004-11-18 17:50:00
Michael Ståhlberg
Jag skiljer mig från SD och ND genom att vara bl a sex- och knarkliberal, men jag tänker inte slå knut på mig själv varje gång jag vill kritiserar invandringspolitik bara för att jag är rädd för att folk skall bli osäkra om jag är en SD- eller ND-sympatisör. Hur som helst, politics make strange bedfellows, skapar oheliga allianser.
Inlägg #8: Postat: 2004-11-18 17:50:00
Michael Ståhlberg
I Frankrike röstade många judar på den förmente antisemiten Jean-Marie Le Pen för att de upplevde hotet från muslimsk invandring som större än hotet från franska antisemiter.
Detta bör nog alla som är för försiktiga tänka på. Om man är för rädd för att bli misstolkad, så kommer man aldrig att bli en kraft att räkna med. Aldrig bli en konkurrent till
le Pen och grabbarna, som ju Pim Fortuyn blev.
Inlägg #9: Postat: 2004-11-18 20:17:00
Arne
Applåderar! Hoppas vissa andra här läser detta.
Inlägg #10: Postat: 2004-11-18 20:31:00
InKi
Och alla kvinnor slår män, och Hitler var egentligen jude, och irak har kopplingar till al-qaida, och det fanns även svarta slavägare, och bögar diskriminerar straighta. Allt är offrets fel. Det är synd om maktens människor - de är också rädda.
Inlägg #11: Postat: 2004-11-18 20:48:00
Michael Ståhlberg
Absolut, håller helt med. Bara med ett undantag; jag är för intelligent för att nånsin ha trott att Saddam hade nåt ihop med al-Qaida. Irakkriget är en skandal! Var emot från början. Höll på Kerry. Det finns en isolationisk höger också, som jag tillhör. www.lewrockwell.com
Inlägg #12: Postat: 2004-11-18 20:48:00
Michael Ståhlberg
Sorry, *isolationistisk* ska det va.
Inlägg #13: Postat: 2004-11-18 21:36:00
Michael Ståhlberg
I New York finns en nattklubb som heter KGB. Alla tycker det är okej, men en nattklubb som hetat Gestapo! I en sån iakttagelse ryms hela problematiken i den politiska debatten nuförtiden, oavsett om det handlar om invandring, feminism eller vad du vill.

Länk: spectator.co.uk
Laddar...