|
Inlägg #1: Postat: 2004-11-18 11:36:00
|
|
forts. |
Att undervisa män/killar och ta tag i den sidan är en jättebra ide, att redan tidigt visa att det aldrig är ok att slå, men det är en förändring som kommer ta tid, under tiden måste man gå på mer direkt och vad kan man göra då?? jo man kan fråga rent ut, man kan lära folk vad det finns för varningssignaler,
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-11-18 11:36:00
|
|
forts. |
man kan ta et större medmänskligt ansvar och "lägga sig i" om man hör att det tex alltid är bråk hos grannen och ge offren ett större skydsnät, det finns småsaker som vi alla kan göra, inte bara tänka i termerna "sköt dig själv och skit i andra"
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-11-18 11:44:00
|
|
Alf Carlsson |
Det du talar om nu gäller samhällsengagemanget överhuvudtaget och det gäller naturligtvis alla från inlåsta 3-åringar på dagis, till vanvårdade äldre och djur som lämnas att dö i sin egen avfgöring. Nyliberalismen slår undan benen för samhällsbygget och öppnar upp för allt aggressivare och girigare avarter, där inte minst LO-toppen och sosseriet, som är satta att FÖRSVARA människan och samhället hugger för sig som vilka andra svin som helst.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-11-18 11:48:00
|
|
Alf Carlsson |
Marklunds debatt pluttifierar den politiska debatten och låter leksakspolitikerna slåss i en fråga som är fullständigt självklar för alla. Det finns ingen motsättning, det finns ingen som är "för" våld. ÄNDÅ lyckas man fylla programmet med konflikter. Och den värste av dom alla var Orback som viftade med sin sosseflagga. Det enda som fattades var en napp där det stod SAP - hans närvaro hade ingenting med kvinnovåldet att göra.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-11-18 11:51:00
|
|
Alf Carlsson |
Jag var inte med från början, men diskuterade man t.ex porrindustrin överhuvudtaget, d v s den institution som redan från barnsben normaliserar "gangbang", "rövknull", förnedring, piskrapp, våld etc. Tog man med ett enda ord upp vilka institutioner som VERKLIGEN utbildar i könsrollerna??
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-11-18 12:20:00
|
|
crypto |
du alf kanske vill kalla dig själv normal men jag anser att du är otroligt försomsfull.
det finns inget ord som jag tycker är fulare än ordet "NORMALT".......
blev inte kallad för det under min uppväxt iallafall.
jag är bisexuell och jag anser att det inte är något fel på "rövknull"
gruppsex har jag oxå testat några gånger och det var en mysig upplevelse..
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-11-22 00:03:00
|
|
Alf Carlsson |
Du får skilja på din privata upplevelksesfär och vad som lanseras okritiskt rakt in i våra barns sinnen. Finns det sexuallt våld som initieras via porrsajterna? Är "mysig upplevelse" definitionen på accepterad upplevelse? Kan heroin i armvecket definieras som "mysig upplevelse"?
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-11-22 00:08:00
|
|
Alf Carlsson |
6>""jag är bisexuell och jag anser att det inte är något fel på "rövknull"" - Nu kan jag inte branchen fullt ut, och min fantasi räcker inte till för att tycka att det kan vara något behov att få en kuk i sketan - däremot kan jag tycka att det är rent för djävligt när det lanseras som "normalt" och visas upp som "lika naturligt som allting annat..."
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-11-22 00:13:00
|
|
Alf Carlsson |
6>Jag tror t o m att alla dessa "frihetsälskande" sexuella varianter kan skapa både frustration om otillräcklighet och verktyg för förtryck.
|
| |