|
Inlägg #1: Postat: 2004-11-17 17:48:00
|
|
Hankins |
Nyanserade kommentarer kommer alltid från de anonyma tydligen...
Att jämföra politiska ungdomsförbund som RKU och UV med stenkastande anarkistvänster är inte speciellt verklighetsförankrat då dessa är totala motpoler i både politik och handling, men jag antar att lögner är enda vägen när argumenten tryter...
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-11-17 20:27:00
|
|
Olof Björklund |
totala motpoler i både politik och handling.. jamen det är ju självklart anarkistvänstern står väl ungefär lika långt från Ung Vänster som Nationaldemokraterna står från Blood and Honour.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-11-17 20:36:00
|
|
Hankins |
Jag vet inte om du har kunskaper om anarkismen och kommunismen, men anarkister ses i den kommunistiska rörelsen som ungefär lika bra samarbetspartners som nazister. Hur skulle Bakunin och Lenin på något sätt kunna sägas ligga nära varann?
Se på UV och RKU när anarkister gör idiotiska dåd, tex efter GBG2001, stödde man på något sätt deras aktiviteter? Tyckte man att deras åsikter och handlingar på något sätt var bra för vänstern?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-11-18 00:23:00
|
|
Jan E |
Om inte jag minns fel så är vänsterns egen "demokratikämpe" America Vera Zavala gift med en höjdare inom stenkastarorganisationen AFA. Så nog går de krafterna att förena alltid.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-11-18 11:21:00
|
|
Kärleken övervinner allt! |
Hahaha! Där fick du, Hankins!!!!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-11-18 14:37:00
|
|
Daniel |
"Totala motpoler"?? Du menar i frågor som avskaffande av kapitalismen, kritik mot allt som USA gör eller är inblandade i, hyllandet av alla som mot "gör motstånd" mot USA osv osv?
För ett riksdagsparti att stödja Göteborgskravallerna hade varit politiskt självmord som uteslutit dem från allt regeringssamarbete, det fattar t.o.m V.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-11-18 15:06:00
|
|
Hakins |
JanE/ Ännu en lögn. America Vera Zavala är höjdare inom ATTAC! Inte Afa, herregud.
Daniel/ Ja totala motpoler i PRAKTISK politik. Då UV och RKU anser att demonstrationer, möten och debatter är vägen i svensk politik. Afa anser att våld, slagsmål och skadegörelse är rätt väg. Det är alså ljusår mellan dessa två block och deras politiska uppfattningar.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-11-18 15:06:00
|
|
Hankins |
Det är ju inte en slump att RKU principiellt och UV med tror jag vägrar att samarbeta med Afa eller paraplyorganisationer som har Afa med, även i de frågor man kan ha en någorlunda gemensam åsikt.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-11-18 15:18:00
|
|
Daniel |
Nej, det är ingen slump, det är taktik eftersom inga demokratiska partier skulle samarbeta med dem om de inte tog avstånd från t.e.x AFA.
Jan E skrev att America-Zavala var GIFT MED en höjdare inom AFAfinns det sådana förresten? inte att hon var en själv.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2004-11-18 15:24:00
|
|
Hankins |
Jo jag såg det i efterhand :D
|
| |