|
Inlägg #1: Postat: 2004-11-17 17:31:00
|
|
Peter |
Anna Drangel, svara på Åsa Welins fråga istället.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-11-17 17:42:00
|
|
Peter |
Åsa påpekar helt rätt att feministernas propaganda utgår från att karriär är livets mening för alla. Det är det inte. Att få bli chef eller styrelseledamot är inte värt priset för de flesta och inte alls det viktigaste. De flesta inser nog även att det innebär att man inte tjänar lika mycket, men inte heller mycket pengar och hög lön är det viktigaste.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-11-17 18:36:00
|
|
Åsa |
Anna- Jag håller med dig, att visst är det jättebra att vi är olika, med "taggtrådskvinnor" menar jag inte dessa mammor som arbetar, utan dessa kvinnor som spyr ut sin galla över de som vill/kan och stannar hemma. En slags avundsjuka. Varför hoppa på varandra?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-11-17 19:20:00
|
|
Lasse P |
Har du förstått Åsas fråga?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-11-17 20:37:00
|
|
Anna Drangel |
Ja, kanske är det en sorts avundsjuka att vissa kan vara hemma längre för att mannen tjänar bra. Eller också är det bara en oförmåga att se att vi alla är olika. En del kanske inte har så roliga jobb att gå tillbaka till heller...
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-11-18 15:31:00
|
|
Daniel Wijk |
Är den där Lasse P en sur stackare som inte har något annat att komma med?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-11-18 16:48:00
|
|
Chris.X |
Anna: Eller så är det feminister som blir arga när kvinnor inte vill som dom vill. När deras teorier att "kvinnor är förtryckta i hemmet" slås i spillror. När många kvinnor ställer sig upp och säger "Jag vill vara hemma av egen fri vilja". Patriarkatet blir liksom inte lika lätt att "bevisa" då. När en av grundargumenten i feministideologin inte längre är vattentät.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-11-18 16:51:00
|
|
Chris.X |
Att feminister inte försöker krossa könsroller, utan snarare skapa ANDRA könsroller och ideal är det många som redan vet. Någonting som t.ex. Åsa uppmärksammat. "Är du kvinna och stannar hemma med dina barn?, då är du förtryckt av din patriarkale man. Även om du vill vara hemma, så förstår du inte bättre. Du är förtryckt." Känns det igen? Någon räck upp handen?
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-11-18 16:54:00
|
|
Chris.X |
Är du kvinna och vill vika ut dig? Det går absolut inte!! Du stöttar patriarkatet. Eller, porrstjärna? Det går inte. Du är sexuellt vilsen och har förmodligen haft en dålig barndom... Att en sexuell kvinna var en dålig kvinna trodde jag hörde hemma på 1800-talet. "Feminismen - Tar dig tillbaka till historien på ett oanat sätt."
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2004-11-18 16:56:00
|
|
Chris.X |
...kunde bara inte hålla mig. :oP
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2004-11-18 17:40:00
|
|
Per Lindgren |
Anna Drangel:
Jag kanske är på väg in på ett sidospår, men jag måste få säga en sak. Din första mening är något jag hör ofta. Inte ordagrant, men snarlikt. Jag tror t.o.m. att jag själv sagt ngt i stil med "det är bra att man inte tycker lika dant". Har nu kommit fram till det självklara i att det inte alls är bra. Partier talar ofta om det positiva i att man tycker olika inom partiet. Vad är det som är positivt med det? Onödigt inlägg från mig, men det är ngt jag tänkt mkt på.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2004-11-18 22:09:00
|
|
MArcus |
Feministerna säger ju att alla kvinnor som inte vill göra karriär är hjärntvättade av patriarkatet. Feminister har problem att inse att dom flesta kvinor inte är feminister.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2004-11-18 22:50:00
|
|
Biff |
Enligt observationer, framgår att den genomsnittlige feministen har svårare att respektera andras åsikter, än vad den genomsnittlige civile har. Varför är det på detta vis?
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2004-11-23 18:09:00
|
|
Anna Drangel |
Svar Per Lindgren: Därför att jag hatas att buntas ihop i grupp. Dvs bara för att jag är kvinna ska jag tycka si eller så. Det jag stör mig på i Åsa W text är uttrycket taggtrådskvinnor som hon ger kvinnor som jobbar inom finansvärlden och som inte istället är hemma med sina barn...
|
| |