Inlägg #1: Postat: 2004-11-17 15:25:00
|
Lasse P |
Den senare gruppen ser inte någon del själv i det som hänt, ser inget eget ansvar för att ta sig ur det privat destruktiva, utan allt beror på "den andre". Dessa gör politik av det hela. Feminism närmare bestämt och kommer med våldsamma svepande anklagelser mot alla representanter för "en sådan" de varit i konflikt med: män helt enkelt.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-11-17 15:28:00
|
Lasse P |
Deras ilska och hetta i de allmänna anklagelserna mot män som grupp jag talar nu om kvinnor är, tror jag, exakt proportionerlig mot bristen på insikt om den egna delen i konflikten. Det rör som om en desperat förnekelse av det egna ansvaret i den destruktiv relation, alltså ansvaret för att bryta detta, inte åter söka sig en destruktiv partner etc.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-11-17 15:30:00
|
Lasse P |
Klart att det finns manliga kvinnohatare som försöker med liknande snack som dessa elitfeminister, men de har ingen plattform att ropa ut sitt hat i, utan får nöja sig med att köra sina bitterheter privat. Och det är ju där de bör stanna. Någon som fattar vad jag snackar om?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-11-17 16:02:00
|
Johannes Jakobsson |
Nej, det där får du ta en gång till. Fast långsammare denna gång.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-11-17 19:23:00
|
Lasse P |
Haha! OK. Kanske försöker en annan gång...
|
|
Inlägg #6: Postat: 2004-11-18 16:45:00
|
Sunny till Lasse |
Har man växt upp med våld o hot från det första andetaget kan man som vuxen göra 2 medvetna val.
1 Jag har haft det så jobbigt att jag söker en lugn stabil kärleksfull partner.
2 Mina barn ska aldrig behöva utsättas på samma sätt som jag själv.Jag ska söka efter en riktigt fin pappa till dem ifall jag vill ha barn.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2004-11-18 17:16:00
|
Mia Sjögren till Sunny |
Åh, om det vore så enkelt...
|
|