Inlägg #1: Postat: 2004-11-17 15:12:00
|
Solen |
Nu är det inte gemytlighet pk:arna vill se i förorten... Det är inte gemytlighet de letar efter när de åker dit för att göra reportage. Ack nej. Och visst är det ett personligt val att gå med i gänget eller inte.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-11-17 16:13:00
|
KEJJ |
Håller med. Ibland får jag känslan av att en uppväxt i förorten automatiskt ger en ett "frikort" när det kommer till kriminalitet. Det är precis som vissa människor utgår från att det ska vara så. Men jag vägrar gå med på det. Jag vägrar acceptera att man ska kunna bete sig hur fan som helst och sedan skylla på sin omgivning. Visserligen har den en viss inverkan, men det är ändå individen som begår den kriminella handlingen i slutändan. Det finns alltid ett personligt val.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-11-17 16:47:00
|
Olle |
Kejj> Jepp. Och vad har historiens värsta förbrytare haft för uppväxt? Vissa hade en trygg uppväxt. På samma sätt kommer många goda människor från hemska förhållanden. Uppväxtmiljön är inte allt. Sen verkar många ungdomsbrottslingar sakna empati. Var kommer denna störning ifrån?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-11-17 17:59:00
|
... |
Innan massinvandringen på 80talet var inte förorterna så farliga. Jag är själv uppvuxen söder om söder om söder i sthlm. Jag vill inte föringa eget ansvar men dagens förorter är rena rama vilda western.
|
|