Skilsmässobarn tvingas bli nomader!

Inlägg #1: Postat: 2004-11-16 19:21:00
Här ska det vara
Sunny forts

"När jag är hos mamma längtar jag efter pappa o när jag är hos pappa efter mamma." Så flyttade mamman från stan !!o kan nu bara vara helgförälder: Den lilla blev förkrossad. Jag har sjäv varit i en skillsmässosituation med barn: vi löste det genom att bilda ett kollektiv så vi båda kunde bo med barnen . Lillan är kvar ännu vid 35 med sin sambo.

2004-11-16 19:20
Inlägg #2: Postat: 2004-11-16 19:24:00
sten
En sak är att ha gemensam vårdnad en annan att barnen tvingas bli nomader. Nog bättre om man bor fast men besöker den andre när man vill eller efter viss planering
Inlägg #3: Postat: 2004-11-17 09:50:00
Sunny
Risken är väl att man förlorar kontakten med den man bara besöker? Så ser det ut att gå för min lilla nomad: när hon inte längre kan vara lika länge hos mamma så blir mycket annolunda. Hur kan man flytta sin väg när man har delad vårdnad???
Inlägg #4: Postat: 2004-11-17 20:52:00
Malin K
Det kan finnas lika många orsaker som det finns barn Sunny.

Men jag förstår din undran.
Inlägg #5: Postat: 2004-11-18 12:24:00
Elisabeth
Oftast bildar man ju en gemenskap för att man tycker att man"passar" ihop.Sedan blir det ju så att en "blir" dum och då går paret skilda vägar.När sedan barnet ska "vara" hos den dumme-a blir det ju svårt igen det passar inte det uppstår nya slitningar---samma ---som utlöste skillsmässa
Inlägg #6: Postat: 2004-11-18 17:02:00
Mia Sjögren till Sunny
Jag är just en sådan hemsk mamma som flyttat iväg, visserligen bara 5,5 mil, men ändå. Det är inte alltid så lätt, i mitt fall blev det en mycket bra lösning för min son som flyttade med. Han hade redan valt bort boendet med sin pappa, medan min dotter pendlar varannan vecka med tåg och buss.
Inlägg #7: Postat: 2004-11-18 17:07:00
Mia forts
För både mig och sonen var det väldigt bra att komma från den lilla ort där vi bodde och också från barnens pappa. Att skiljas är inte alltid självvalt - det är väl alltid ett misslyckande, men något man inte kan styra över alla gånger.
Inlägg #8: Postat: 2004-11-18 19:10:00
Sunny
Man kan ha skäl att flytta. Arbete eller bostad.Ditt ena barn var införstådd. Det är lite skilland på att dra utan ens att berätta det för barnet bara för att man hittar en ny kille i en annan stad.Samtidigt försvann hemmet hos mamman: rummet o dagiset.
Om den nya killen ledsnar så finns ingenting att komma tillbaka till. Så flickan bor hos sin pappa.Det gjorde hon ju 4/5 av tiden redan innan.
Inlägg #9: Postat: 2004-11-18 19:12:00
Sunny
Men barnet sörjer: man behöver både sin mamma o pappa. O jag får den givna frågan: varför tycker mamma så mycket mera om X än om mig?
Laddar...