I koma på grund av en dator

Inlägg #1: Postat: 2004-11-16 10:30:00
mangan
Jag, född 77 skapade inte samhälls förutsättningarna vi idag lever i. Det gjorde faktiskt mina föräldrar och deras. Jag tvingas bara leva upp till de förväntningar Ert samhälle skapat, kasnke blir det för mycket till slut.
Visst finns det en skadad generation, men det är inte vi unga. Snarare 40, 50 och 60 talisterna som inte vet hur man lär sina egna barn vettiga värderingar och moral. Utöver det är jag lite nyfiken på nationaliteten på våldverkarna.
Inlägg #2: Postat: 2004-11-16 12:33:00
Stefan_B
Jag läste också nyheten och blev mycket illa berörd; illdådet skedde här i min hemstad, på en gata jag använt oräkneliga gånger. Än sorgligare blir det när man inser hur en människa som begår ett sådant här brott måtte tänka och fungera...
Inlägg #3: Postat: 2004-11-16 13:34:00
KEJJ
Låt mig gissa att det var invandrare.
Inlägg #4: Postat: 2004-11-16 20:35:00
Olle
Mångfald ökad och grövre kriminalitet. Det är en del av priset vi får betala för vår generösa massinvandring. Sen betyder inte det att det inte finns hederliga invandrare, men invandrare är väldigt överrepresenterade när det gäller våldsbrott.
Inlägg #5: Postat: 2004-11-16 21:04:00
Kafir
Om vi alla skulle sluta slingar oss och erkänna problemen, Problemet är inte gruppen "invandrare". Ej heller "mångkulturen".

Problemet är den monokulturella invandringen från mellanöstern och afrikas islamiserade delar. Inget annat.
Inlägg #6: Postat: 2004-11-16 23:10:00
Doris
Måtte denna 16-åriga pojke få hälsan åter och att dessa svin till förövare för denna handling få ta sitt straff! Det är lätt att glömma att bakom varenda sådan här numera notis i media så finns det hela familjer vars liv slåss i spillror.
Inlägg #7: Postat: 2004-11-17 14:07:00
S
Jag bor i samma stad som det hände.. och kan hälsa att killen inte alls ligger i koma längre. Han opererades igår och har vaknat till liv igen.
Inlägg #8: Postat: 2004-11-17 17:16:00
Jon Hallqvist
Det handlar inte om moraliskt förfall utan om en kapm för överlevnad. Tyvärr finns det fortfarande situationer där folk tvingas agera på detta sättet för sin överlevnads skull. Targiskt rakt genom, alla drabbas och får lida för att politikerna inte fixar det vi satt de där för att fixa.
Inlägg #9: Postat: 2004-11-18 14:08:00
Xena
Är det bara jag som tycker att Birgitta Stiefler är väldigt lik Ulla Skoog? Kolla Bittans bild och tyck till!
Laddar...