Ler ni åt Selmas misshandel av Fridolf?

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2004-11-16 16:00:00
MickeR
Solanas var ju psyksjuk. Inte så konstigt då att hon hyllas av sina fränder..
Inlägg #22: Postat: 2004-11-16 17:25:00
sprithitler
Lina sade föga överlagt att:
"Lina kanske tycker att det är helt sjukt. Vem är det som avgör provokationen? Om jag har på mig en röd tröja fast min man har sagt att jag inte får är det då tillåtet att utfärda en örfil? "

Om min flickvän tror sig se att jag tittar på en annan kvinna på krogen, är det att se som tillräcklig provokation för att det ska vara ok för henne att örfila mig?
Inlägg #23: Postat: 2004-11-16 18:18:00
Daniel Wijk
Jag har förståss ingen aning om hur rättsväsendet definierar provokation men för mig så skulle det behövas vittnen för att kunna bevisa en provokation. Då får man nog göra mer än att titta på en annan.
Inlägg #24: Postat: 2004-11-16 22:53:00
På djupt vatten
Rättsväsendet sätter oftast tilltro till kvinnan. Kvinnan får också mycket hjälp av en kvinnlig förhörsledare hos polisen att "sätta" dit mannen. Sedan måste även polisen leva upp till statistiken. Det förekommer också brottsprovokation. Till slut står ord mot ord, och då står mannen som "mindre trovärdig".
Inlägg #25: Postat: 2004-11-16 22:57:00
15 famnars djup
Nödvärnsrätten för en man försvinner också om kvinnan är en "Selma", och mannen inte är en "Fridolf". Då blir mannen dömd till 2-3 månaders fängelse om han försvarar sig mot en kvinna med borderline/psykopat alt. feminist.
Inlägg #26: Postat: 2004-11-16 23:02:00
25 famnars djup
Nidbilden av den misshandlade kvinnan i rätten är "ängeln", även om de är psykopater, eller mentalt sjuka, störda eller i behov av att bli slagna av sina män. Ja, sådana kvinnor existerar. Så ska vi män ta ansvar för dem. Suck.
Inlägg #27: Postat: 2004-11-16 23:04:00
Botten är nådd
Varför ska vi män då ta ansvar? Jo, för att vi redan som småbarn uppmuntrats att leka med legosoldater och ta störst plats i klassen och senare även i samhället. Detta ansvar gäller även lilla "Fridolf" och "Sten"tuff.
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...