|
Inlägg #1: Postat: 2004-11-15 20:38:00
|
|
Jörgen Öhlund |
Ojdå, någon som inte verkar kunna acceptera att någon försöker skapa lite andra tankegångar, bara för att du själv anser dig så duktig så betyder inte det att någon annan kanske kan ta till sig av informationen, eller tycker du all information som inte passar dig borde förbjudas?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-11-15 20:48:00
|
|
Danny |
Nej, men Newage "filosofin" verkar inte som ngt nytt. Dessutom finns mycket bättre modeller att förklara det Metafysiska än marsiangubbe-teorin. Det var nästan lite kränkande att du tror att folk är så naiva och dumma.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-11-15 20:54:00
|
|
Jörgen öhlund |
någonting nytt behöver det inte vara, men lyckas man influera någon annan i det man tror på, och kanske få denne att själv kolla upp möjligherna till sanningshalten i det så tycker jag knappast det är en anledning att förkasta det som "LSD flum".
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-11-15 21:46:00
|
|
Danny |
Frågan är hur tillförlitliga källorna är och vad författaren hade för avsikter och grupp/ideologi tillhörighet? Man kan inte tro allt man läser, eller hur? Du pratar om den allra viktigaste frågan: människas ursprung! Det vill till en mer ansvarsfull approach. Dessutom flätar du ihop konspirationsteorier, banker, UFO gubbar och nassesymbolens uppkomst till en salig röra. Vad menar du egentligen. Ingen grupp kan bli klok på vad som sägs.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-11-15 21:59:00
|
|
Danny |
Menar du lixom att vi är planterade på jorden av UFO gubbar och de guidar jordens befolkning att utvecklas i hoppande etapper och sedan kommer bankirerna och de korrupta grupperna in med sina symboler och sedan vad? Kommer marsgubbarna tillbaka igen? Ursäkta mig, men det verkar som dellerium yra. Du beskriver en kreation som har ingen logik eller ens humor.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-11-15 23:35:00
|
|
Danny |
Jag är också ganska drömsk av mig men jag vill inte att några marsiangubbar tafsar på mig när jag har vägarna förbi däruppe. Det skulle vara bra om Jon bara inriktade sig på bankir och korruptions teorier/fakta. Där tycker jag att han låter mycket trovärdig. Men att blanda in Gud och religion i detta och kalla våra gudar för ETs blir lite väl absurt.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-11-15 23:41:00
|
|
Danny |
Eller kanske ville Jon H spara pengar och mixade ihop flera artiklar samtidigt? ;P
Denhär artikeln borde egentligen publiseras inom " Litteratur och poesi". Eller kanske Alkohol och droger"? ...eh, skojar bara, typ.....
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-11-16 00:09:00
|
|
Jon Hallqvist |
Det här gillar jag, hahaha. Nej, mitt egentliga syfte med artikeln vilken är den första i en serie av femtio är att hjärntvätta sourzes läsare till ReliJon och göra dem till marionetter i mitt krig om makten i världen.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-11-16 00:14:00
|
|
Jon Hallqvist |
Det intressanta är dock huruvida "Danny" har haft denna information om syftet med texten och sedan räknat ut hur kampanjen bäst kan lyckas, och först därefter skrivit sina kommentarer. Då förefaller sympatier troliga...hmm...
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2004-11-16 01:01:00
|
|
jörgen öhlund |
*skrattar* ja, jon, och dör du så vet jag vad jag ska göra;
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2004-11-16 05:36:00
|
|
Danny |
Dör han så blir det väl "ET phone home"?
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2004-11-16 19:04:00
|
|
Sunny Till M |
Fnissar hejdlöst. Men du: han kan ha kommit upp ur en av de slovenska droppstensgrottorna: aldrig har jag kännt mig närmare Gud än där nere! *ler*
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2004-11-16 19:07:00
|
|
forts |
I synnerhet när jag beskådade de tidigare okända varelserna som i brist på annat kallas human fich.
De lever hela sitt liv långt där nere o finns bara där vad man vet: vem vet?o ser precis ut som ett foster i andra månaden o totalt utan färg o ögon.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2004-11-16 22:53:00
|
|
Jon Hallqvist |
Jag fick för mig att Gud smilade till församlingen från sitt tillhåll i elfenbenstornet,
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2004-11-17 07:16:00
|
|
Danny |
Jepp, samtidigt som densamma räcker ut tungan till de förskjutna. Eller kanske tom visar fingret...?
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2004-11-17 09:42:00
|
|
Sunny |
Danny: Läs min texter som handlar om biblens kvinnor." Störst av allt är kärleken" om Ruth,så Jag Sara o Tamars förlorade heder. Är det någonting jag kan så är det teologi: därmed inte sagt att man hittar Gud i skrifterna.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2004-11-17 09:46:00
|
|
Sunny |
Jag lovar dig att vi som stod djupt där nere runt en liten stenbassäng där man fångat några Human fiches för att vi skule kunna se dem de släpps ut igen efter besök för de ska ha 8 o mörker kände oss mycket nära skaparen.Vi kunde inte undgå att se hur lika de var oss människor som foster.Missing link? Vi kommer ju alla ur vattnet.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2004-11-17 10:38:00
|
|
Danny |
Sunny>.Ja, men jag och många andra? i världen har inte den uppfattningen om Gud och skrifterna som du har. Dessutom dina påståenden tyder på mycket svag reflektion över teologi och Gud. Det är en sak att kåsera över bibeln eller läsa teologi på universitet, men det är en helt annan sak att avkoda/ absorbera det med hela sitt vara. Du har inte ens förstått att det är inte meningen att det ska vara frid och fröjd på jorden och allt elände har en djup mening och en adekvat orsak.
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2004-11-17 10:50:00
|
|
Danny |
Det är inte ett tecken på Guds handfallenhet eller svaghet. Har man inte kommit underfund med detta så hjälper ingen teologisk bokmalande. Men visst håller jag med om att allt liv mynnar från vatten. Ingen tvekan. Det är precis vad gamla skrifter säger. T.ex Koranen upprepar det gng på gng. Men att livet skulle uppstå av sig själv utan ngn skapare är lika absurt som att påstå en låda med färg och en duk skulle av sig förvandlas till en målning utan en knostnär vid stafflin.
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2004-11-17 11:00:00
|
|
Danny |
Vidare föreslår jag att du forskar lite om universums expansion och solens slutgiltiga död. Och detta har inget med religion att göra utan är de sista rönen ur modern kosmologi. Vårt universum håller sakta men säkert att falla ihop. Det är ingen tvekan inom vetenskapen att detta sker. De lärda tvistar bara om HUR detta kommer att ske. Vart är vi på väg? Vad händer med själen senare? Kommer ET gubbarna ha ngn makt den dagen eller ? Vem har makten i universum?
|
| |