Jag hatar skrikande bebisar!

Inlägg #1: Postat: 2004-11-15 09:58:00
ll
Det ligger nog mycket i det sista. Den förvrängda synen på rättvisa och jämlikhet i sverige får folk att se det som att "om jag får stå ut med min skrikande bebis så ska andra också göra det" liksom "om jag inte får lägenhet i innerstaden så kan jag planka på tunnelbanan"
Inlägg #2: Postat: 2004-12-22 12:13:00
KB
En del är bittra och ego,det får vi leva med.Barn får synas,barn får höra,står man inte ut så får man väl bo i skogen.De som hatar barn mest är de som inte kan få eller ångrar att de valt bort det.Oftast.
Visst ska man visa hänsyn och amma diskret,men för f*n,sluta bete er som bittra ungmör.
Inlägg #3: Postat: 2004-12-22 16:08:00
Anna Li
Magnus - vad får dig att tro att du ska bestämma vem som får avstå från vad? Föräldrar har rätt att ta med barn överallt där människor får vistas! Och skyldighet att lära sina barn att uppträda på ett hyfsat sätt. Som vuxen har man ett ansvar att själv föregå med gott omdöme och t ex inte börja gapa och skrika åt barn som en del vuxna gör utan säga till vänligt om man tycker att barn gör ngt fel.
Inlägg #4: Postat: 2004-12-22 16:13:00
MdaG
Magnus MdaG
Vem är det som bestämmer att jag inte får fisa dig i ansiktet eller fimpa min cigg i din urringning?
Inlägg #5: Postat: 2004-12-22 23:04:00
MdaG
Det är inte mer än folkvett att inte tvinga på andra småbarn. Sen så blir jag djävligt irriterad på alla idioter som menar att om man inte vill ha småbarn på fik, bio etc. för att de skriker och har sig så måste man automatiskt hata barn. Det första implicerar inte det andra. Förresten har jag inte sagt att jag bestämmer något, jag har bara sagt att det är själviskt att tvinga på andra något. På samma sätt som det är själviskt att röka runt ickerökare.
Inlägg #6: Postat: 2004-12-23 00:44:00
Kallisti
På tal om dumma föräldrar: Jag läste häromdagen att forskare hade kommit fram till att IQt faktiskt sänks när man får barn litegrann. Men så höjs också EQ det emetionella planet enligt denna undersökning.
Inlägg #7: Postat: 2004-12-23 00:44:00
Kallisti
På tal om dumma föräldrar: Jag läste häromdagen att forskare hade kommit fram till att IQt faktiskt sänks när man får barn litegrann. Men så höjs också EQ det emetionella planet enligt denna undersökning.
Inlägg #8: Postat: 2004-12-23 18:49:00
Anna Li
Det där var en otroligt korkat försök till liknelse. Det är väl ingen som har tänkt låta sitt småbarn kräkas på dig. Och om en 25-årig kille gjorde det du beskrev - är det då rätt att förbjuda alla 25-åriga killar att vistas i offentliga rum? För det är precis det du vill. Små barn är en del av livet, liksom pensionärer, handikappade osv. Alla har lika stor rätt att vistas på offentliga platser och alla har en skyldighet att ta hänsyn till varandra.
Inlägg #9: Postat: 2004-12-23 22:19:00
MdaG
Korkat? God Jul på dig med. Fint, av dig att kalla min liknelse korkad när du själv inte klarar av att förstå något så fundamentalt som det jag menar i svar 5. Dessutom är det rätt korkat att inte förstå att småbarn inte förstår bättre och därför INTE kan ta ansvar för sina handlingar. Att jämställa småbarn med pensionärer och handikappade; det är korkat.
Laddar...