Könsroller medfödda eller förväntade

Inlägg #1: Postat: 2004-11-12 15:14:00
Kajsa G forts
Och homosexuella män - är de inte biologiska män? Jag menar, du motbevisar liksom dig själv när du påstår att det finns män som har ett "kvinnligt" beteende - då skulle de ju inte vara män, enligt ditt resonemang! Såg att du skrev som svar till någon annan kommentar att detta skulle vara "undantaget som bekräftar regeln" - men sådana undantag ska ju inte vara huvudtesen, vilket det är i din artikel!
Inlägg #2: Postat: 2004-11-12 15:33:00
Marcus
Homosexuella män är biologiska män med en hjärna som tänder på män. Sen kan man som man ha ett biologiskt kvinligt beteende.
Inlägg #3: Postat: 2004-11-12 15:34:00
Marcus
I själva verket skulle jag vilja säga att den är man som uppfattar sig själv som man oavsett läggning eller könsroll eller! Kropp!!
Inlägg #4: Postat: 2004-11-12 15:36:00
Marcus
Det skulle innebära män är alla män och alla trans-kvinnor som känner upplever att dom egentligen är män.
Men inte dom män med manlig kropp som uppfattar sig som kvinnor.
Inlägg #5: Postat: 2004-11-12 15:37:00
Marcus
Men det är ju bara en defenition som man kan använda om man har lust. Men den stämmer ganska bra i praktiken.
Inlägg #6: Postat: 2004-11-12 15:39:00
Marcus
Kajsa gör dig inte dummare än vad du är. Mina homosexuella i min artikel är självklart förenklingar. Det framgår för dom allra flesta. Att du inte känner igen dina vänner i dom är för att en artikel har sina begränsningar.
Det är förenklingar inte fördommar.
Laddar...