Utbrändhet eller inbillningssjuka?

Inlägg #1: Postat: 2004-11-12 11:36:00
Sven
Vi kanske måste göra något åt privatlivet också..
Inlägg #2: Postat: 2004-11-12 11:40:00
AC Collin
Vi måste framför allt lära oss att säga nej. Nej till släkten som förväntar sig att få komma på julmiddag. Nej till oss själva när vi ställer orimligt höga krav på att allt ska vara tipptopp. Och "Nej, jag vill vara helt ensam idag, respektera det, jag älskar dig ändå."
Inlägg #3: Postat: 2004-11-12 12:17:00
Utb...
Har ni någon aning om hur en utb... människans liv ser ut? Man behöver inte säga nej till skäktningar, man behöver inte säga nej till julmiddag, man behöver inte säga nej till aktiv fritid i form av motion och jym, man behöver inte säga nej till … osv. Nej man skiter i alltihopa! Det där förbannade företaget får all hat, all kraft, efter 30-år i tjänst. Det borde finnas en domstol som kan döma företag som är orsaken till utbrändhet, dom ska betala skadestånd och rehabilitering.
Inlägg #4: Postat: 2004-11-12 12:29:00
sten
Det finns en del företag som blir stämda och får betala skadestånd och avgångsvederlag.. För arbetsmiljöbrott, för mycken övertid etc
Inlägg #5: Postat: 2004-11-12 13:44:00
sten
En släkting till mig har en sund regel. Om någon inbjuder honom till en söndag säger han bara. Söndagar är heliga för mig, då kopplar jag av och vill vara ledig och obunde
Laddar...