Sourze tillbaks i gamla spår

Inlägg #1: Postat: 2004-11-12 08:19:00
AC Collin
Stig: Som mamma till en av rubrikerna i artikeln kan jag inte låta bli att uttala mig. Det är inget att hymla om, en rubrik med sexanspelningar får fler läsare än t.ex. en om akvariefiskar. Men om artikeln handlar om kåthet ser jag inga fel i att använda “kåt” i rubriken, tvärtom, jag vore dum om jag inte gjorde det.
Inlägg #2: Postat: 2004-11-12 08:19:00
AC Collin - forts.
Men visst finns det många konstruerade rubriker som inte håller vad de lovar, antagligen för att det är är en konst att skriva lockande rubriker. Här får vi klura ut dem själva, på kvällstidningarna sköts det ju av speciellt begåvade rubriksättare.
Inlägg #3: Postat: 2004-11-12 08:20:00
AC Collin
Nisse: Ler åt din analys. Nu är det egot som ska tillfredsställas. Förr var det de 10.000 kronorna som man kunde hysta in för “mest läst”. Skämmas borde vi, hur som helst. ;-
Inlägg #4: Postat: 2004-11-12 23:25:00
stig gustin
AC Collin.Nturligtvis inget fel i det exempel du ger. Felat är att redaktionen inte satsar på att få ett bredare innehåll och därigenom större läsekrets. Nu kör man ihop långa rader med sexrubriker och ger tidningen fel profil. Nya skribenter och läsare avstår för den " smala " produkt Sourze mer och mer blivit.
Inlägg #5: Postat: 2004-11-13 10:43:00
AC Collin
Jag förstår din kritik, Gustin. Redaktionen kanske kan utlysa ett nytt tema varje vecka, för de som känner sig manade, för att styra upp innehållet? Utmaningen är att hitta ämnen som känns fräscha, eller åtminstone nya vinklingar på aktuella ämnen.
Inlägg #6: Postat: 2004-11-13 10:49:00
AC Collin - forts.
Annars är det intressant att se att skribenter blir inspirerade av varandra. Nu finns ett antal artiklar om utbrändhet och informationsstress t.ex. som uppstått spontant. Återigen, utmaningen är att hitta något nytt i ett uttjatat ämne, som sex, politikerförakt, dokusåpor, irakkriget, Dressmanreklamen etc
Laddar...