|
Inlägg #1: Postat: 2004-11-11 13:59:00
|
|
Anna Li |
Sammanfattningen kunde annars vara: man föds med sin personlighet. Den har inget att göra med vilket kön man har. Alternativt: Den påverkas enbart delvis av vilket kön man har.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-11-11 15:14:00
|
|
crypto |
jag misstänker att homosexuallitet är en sexuell avikelse typ som pedofili och inte något normalt utan som kan skapas genom t.ex sexuellt övergrepp.
jag är bisexuell och jag tänder även på tjejer som ser ut som tretton, fast där är inte ålder den viktigaste faktorn utan det är en fetisch grejj typ toffsar, små bröst, kort och fjortiskläder. jag tänder inte psykiskt på någon som psykiskt fortfarande är ett barn.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-11-11 15:19:00
|
|
crypto |
alla kan nog bli atraherade fysiskt av någon i tidig tonårs ålder då deras kroppar sänder ut signaler att dom är färdigutvecklade för att skaffa barn och faktiskt skulle få dom friskaste ungarna.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-11-11 15:31:00
|
|
crypto |
blev själv utsatt för ett sexuellt övergrepp av en äldre manlig släkting när jag var 8 och sedan när jag var 10 av två 13 åriga flickor som tvingade mig att slicka dom och det tror jag har format min sexuallitet, men jag har även mina tvivel då jag gillar att klä mig transigt, och jag kan minnas att jag alltid ville leka att jag var en tjej när jag var liten.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-11-11 15:32:00
|
|
crypto |
Detta har jag funderat över och tror ibland att det kan ha att göra med min politiskt korrekta uppväxt som innefattade en hel del feminismväxte upp på 70-talet i en "gröna vågen" familjdå man som liten bara vill vara snäll för att få de vuxnas gillande, och då kan man ju inte växa upp och bli en pojke för dom startar ju krigvar jätte rädd för kärnvapenkrig och är allmänt elaka
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-11-11 15:32:00
|
|
crypto |
Jag tror inte barn förstår skillnaden på könstillbehörighet och könsroll.
Någonstans mitt imellan allt detta finns nog saningen men det borde vara ganska meningslöst att forska i varför, för jag trivs med min sexuallitet vad än skälet är att jag fick den, men det är alla andra som bryr sig vad skälet är.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-11-11 15:33:00
|
|
Biff |
Crypto, det där är ganska intressant faktiskt. DN skriver just nu om transexuella, som påstår att de genom hela barndomen känt att de har varit fel genus i fel kön. Detta måste innebära att de hela livet haft betydligt större kunskaper om sexualitet än ett normalt barn. Vad detta beror på kan man bara spekulera i.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-11-11 15:39:00
|
|
crypto |
alla får bilda uppfattning och tycka vad dom vill enligt mig men det är egoistiskt att försöka förändra folks könsroller för att man ska passa in bättre i deras föreställningsvärld.....vare sig det är gaylobbyn eller genusvi tänker göra alla könslösa så blir alla gladaforskning.
Jag verkar t.ex inte för att stoppa invandringen trots att det är domunga invandrare som verkar ha mest emot att jag går klädd i flickkläder.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-11-11 15:41:00
|
|
crypto |
men lite stryk får dom ju tåla......eller hur mona sahli
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2004-11-11 15:50:00
|
|
crypto |
mitt tips till alla både könsförvirrade transor som måste skylta med sin perversion eller flickor som envisas med att springa runt halvnakna i en park på kvällen är att skaffa en pistol.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2004-11-11 15:50:00
|
|
crypto |
visst är det en rättighet att se som man vill och husera var man vill och när man vill.
men det är ingen rättighet att attackera folk för att man inte gillar eller gillar för mykket det man ser, och går man över en viss gräns och uppträder hotfullt och använder våld så tycker jag att man själv har förbrukat sina rättigheter och sådana kan man med gott samvete skjuta vare sig dom är psykopater eller osäkra ungdomar, det är ju självförsvar i vilket fall.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2004-11-11 15:52:00
|
|
crypto |
oj det var ganska politistk inkorrekt och korrekt på samma gång......och lite på skoj, fast det kom från hjärtat.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2004-11-11 16:04:00
|
|
Marcus |
Anna Li du har fattat helt rätt fast du har missat en liten sak. Det finns en logik i min text läs den igen. Bögarna är undantaget som bekräftar regeln skulle man kunna säga.
Det är i "avikelsen" vi inser fakta.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2004-11-11 16:05:00
|
|
Marcus |
Crypto jag håller med dig totalt när du skriver "men det är egoistiskt att försöka förändra folks könsroller för att man ska passa in bättre i deras föreställningsvärld."
Låt flickor vara flickor, pojkar vara pojkar, bögar vara bögar, transor vara transor, låt oss va det vi är födda till.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2004-11-11 16:22:00
|
|
crypto |
jo men tror du inte att man likväl som att man kan bli såld på spanking efter att ha upplevt den bestraffningsformen som liten också kan bli bi eller homo pga olika upplevelser under uppväxten.
därmed inte sagt att man inte kan vända det till sin fördel och njuta av det så länge man inte skadartänkte lite på Meiwes kannibalen som sitter fängslad för en akt där båda var införstådda någon som inte vill bli skadad.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2004-11-11 16:22:00
|
|
crypto |
Jag tror faktiskt att man kan födas som homosexuell, bi eller transa/transexuell, jag har ju en hel del tankegångar om detta och ibland vet jag inte vad jag tror........
eller som en god vän till mig sa en gång -man ska inte tänka så mykket, här har du en E till.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2004-11-11 16:24:00
|
|
crypto |
jag gillade artikeln förreste
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2004-11-11 23:21:00
|
|
Marcus |
Tack! jag är övertygad om att man föds som homosexuell. Och alla forskare på Transexuella är överens och övertygade om exakt samma sak läs DN 9/11-2004
Spanking däremot kanske kommer av annat det vet jag inte så mycket om.
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2004-11-12 01:25:00
|
|
kim |
mer feminism? wow, mer utrymme att ha vilken könsroll man vill. det vore fantastiskt.
|
| |