|
Inlägg #1: Postat: 2004-11-11 14:55:00
|
|
Maja |
Problematiken ligger i att deklarerar man sitt hat för barn så är det som att säga att man hatar högljudda människor eller korta människor eller rödhåriga eller glada eller smutsiga människor. Ska de tvingas sitta hemma och uggla bara för er skull?
Klart att man inte älskar alla. Men har ni det så jobbigt med nya människor och deras sätt att kommunicera med sin omgivning behöver ni ju bara resa på arslet och blada iväg därifrån.
Varför gör det svårare än det är?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-11-11 15:05:00
|
|
Nartin |
Hänsyn is a two way street. Sen undrar jag hur det är med läsförståelsen.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-11-11 16:48:00
|
|
Kvinna och mamma! |
Anna. Var du själv hatad som barn? Hatade din egen mamma dig? Hatade du dina egna barn? Eller är det bara andra kvinnors barn som du hatar? Att överhuvudtaget använda ordet hata i detta sammanhang tyder på en stark mental ohälsa! Gå i terapi och sök hjälp! Du är sjukt förvriden!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-11-12 10:35:00
|
|
Åke |
Anna, för i helvete! Barns rätt att öht existera i det offentliga rummet ifrågasätts ju ständigt. I detta kalla land är det ju omöjligt att ta med sig småbarn på restaurang utan att bli misstänkliggjord av såväl personal som andra gäster. Barnen behöver vara med bland folk för att lära sig sociala koder och, till sist, kunna uppföra sig lika stelt och trist som du på bibliotek och gallerier. Om detta inte passar dig, flytta ut till ett ödetorp i västernorrland och lev en barnskriksfri tillvaro.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-11-12 13:16:00
|
|
mludd |
Åke: Jag föreslår att du gör vad mina föräldrar gjorde, försök lära dina barn hur man beter sig bland folk innan du tvingar på andra människor deras närvaro. Och handlar det om spädbarn så får du helt enkelt offra vissa saker eller skaffa barnvakt om du prompt vill gå på bio, äta på restaurang eller liknande.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-11-12 21:19:00
|
|
Anna |
ojojoj... vad alla här tar diskussionen på blodigaste ALLVAR! nr 1.: jag har inga egna barn. Nr 2: att säga att jag hatar barn var mera av ett skämt. Jag är gudmor åt en tvååring, jag umgås med mina små kusiner som jag älskar högt. Jag avskyr bara när föräldrar inte ens FÖRSÖKER hyscha åt sina gallskrikande illbattingar...
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-11-12 21:21:00
|
|
Anna |
forts. nr 3: självklart vet jag att jag själv var en asjobbig bebis! Mina föräldrar berättar om hur de heroiskt gick runt med mig på axeln i hyttkorridoren på en finlandsfärja, mitt i natten, av och an i flera timmar medan de försökte få mig att somna. Och jag tänker bara: STACKARS alla människor som inte kunde sova p.g.a. mig den natten! ;-
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-11-12 21:23:00
|
|
Anna |
nr 4: Åke, lugna ner dig för fan! Ingen här ifrågasätter barns existensberättigande, det handlar väl snarare om att det är befriande med Sandras artikel som beskriver det många tänker om småbarnstäta ställen....och att man faktsikt har RÄTT att känna så utan att bli anklagad för att vara fascist!?
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-11-12 23:57:00
|
|
Åke |
Anna i 1: "jag hatar också barn, men det får man inte säga". Du är mycket bättre än jag på att anklaga dig själv för att vara fascist. Om jag var din kompis skulle jag diskvalificera dig som gudmor.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2004-11-13 04:47:00
|
|
ll |
åke är en smygfascist.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2004-11-13 16:41:00
|
|
Anna |
Jag är gudmor åt min kusin. Min moster och jag håller med varandra om allt! ;- Vilken del av "det är ett skämt" fattar du inte, Åke??
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2004-11-14 00:46:00
|
|
ll |
åke kan ju åka en resa ute i världen och rapportera var man är så tollerant som i sverige när det gäller barn på restaraner och cafeer.
Det är bara i sverige och kanske de andra nordiska länderna folk är så flata.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2004-11-14 14:50:00
|
|
Magnus |
Åke är ingen smygfascist, det är han helt ÖPPET! Irriterande är att han säkert kommer undan med det!
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2004-11-15 14:57:00
|
|
Marlene Karnerfors |
Måste man alltid dra allt till sin ytterlighet??
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2004-12-22 16:00:00
|
|
Anna Li |
Hata är ett väldigt starkt ord som jag tycker är obehagligt att använda om barn överhuvudtaget. Att man inte behöver tycka om barn, eller vilja ha de närvarande i ett antal sammanhang är en annan sak. Men de som inte vill ha barn på fik har ju faktiskt inte mer rätt än de som vill ha barn på fik. Själv tror jag att vi får ett mycket bättre samhälle om vi inte är så segregerade typ: alla barnfamiljer på mcdonalds, inga barn på andra restauranger osv.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2004-12-22 16:02:00
|
|
Anna Li |
Sedan är det ju så att alla människor som inte kan visa hänsyn för andra är irriterande i offentliga rum och det finns många vuxna sådana. Jag brukar behandla barn och vuxna lika såtillvida att jag faktiskt vänligt ber de som gör ngt som stör mig att sluta med det. Barn kan man säga till jättesnällt och de tycker det är helt okej.
|
| |