Jag hatar skrikande bebisar!

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2004-11-12 14:26:00
Nartin
Maja - hur är det med bio? anser du att du har "rätt" att vara där med unge också?
Inlägg #22: Postat: 2004-11-12 14:58:00
mludd
Maja: Så du tycker det är helt ok om min telefon ringer och jag börjar prata när jag sitter ett par rader framför dig när går på bio, jag väntade ju trots allt på ett viktigt samtal så jag kunde inte stänga av telefonen, på sin höjd kunde jag ha stängt av ringsignalen, men att hoppa över att gå på bio tills jag tagit emot det viktiga samtalet för dig: skaffat en barnvakt var naturligtvis inte att tänka på...
Inlägg #23: Postat: 2004-11-12 15:02:00
Maja
Nartin: Jag har aldrig varit med om att någon tagit med sig ett blöjbarn på bio. Till skillnad från bussar, fik och restauranger finns det bebisbio. Som jag heller aldrig varit på, men det ska tydligen vara bra.
Inlägg #24: Postat: 2004-11-12 15:08:00
Maja
mludd, haha, härligt att du fabulerar. I verkligheten har jag inte varit på bio på över två år, och skulle aldrig drömma om att gå dit med barn eller spendera en barnfri kväll där heller för den delen.
Inlägg #25: Postat: 2004-11-12 15:11:00
mludd
Maja: Är det här ett fall av IHBT IHL HAND eller förstår du verkligen inte min poäng?
Inlägg #26: Postat: 2004-11-12 21:12:00
Anna
Mludd: du har såååå rätt. Det råder någon slags hysteri i att ta med barnen överallt. Professor Olof Lagercratz överläkare på nån barnklinik skrev för nåt år sedan en debattartikel i DN om just detta: att förädrar ska ta med sig nyfödda på bebisbio, restaurangbesök, fika, m.m., när de i själva verket i den åldern är väldigt känsliga...
Inlägg #27: Postat: 2004-11-12 21:15:00
Anna
forts. spädbarn har ett outvecklat immunförsvar, det första halvåret mår de egentligen bäst av att bara vara hemma i hemmets lugna vrå. Men det är ju högstatus att ha en bebis och barnvagn som acessoar och fika med alla andra föräldralediga vänner, det vet alla vi som bor i Stockholm åtminstone...Alla här får det att låta som att det inte finns några alternativ till att ta med sig småbarnen överallt, men så är det ju inte!
Inlägg #28: Postat: 2004-11-12 21:15:00
Anna
forts. När man blir förälder får man helt enkelt finna sig i att allt kanske inte är tillgänligt eller möjligt längre.
Inlägg #29: Postat: 2004-11-13 04:41:00
ll
De nya småbarnsföräldrarna tycks ha en vanföreställning att dom "har rätt" att ta med bebisar överallt.
Samtidigt tror dom att dom inte behöver visa hänsyn eftersom barn "har rätt" att skrika. Förr i tiden gick man ut ur lokalen med sitt barn om det skrek. Hu, vad gammalmodigt, rena stenåldern.
Inlägg #30: Postat: 2004-11-13 16:39:00
Anna
Jag håller med, jag fattar inte när det blev såhär! Självklart kan man inte säga åt bebisar att inte skrika, men de MÅSTE inte följa med överallt heller. Men det jag märkt är att man inte ser NÅGON förälder säga åt NÅGON unge att sluta vråla, inte ens de äldre barnen! När jag var liten ca 20 år sen fick jag höra när jag kinkade att "nu får du vara tyst! annars kommer en arg tant/farbror och säger till dig snart!". Idag skulle väl föräldrarna skälla ut den "hänsynslösa" arga tanten/farbrodern...
Inlägg #31: Postat: 2004-11-13 19:18:00
Linda
Anna, du är en ren och osympatisk fascist. Du förtjänar alla utskällningar du kan få av småbarnsmammorna!
Inlägg #32: Postat: 2004-11-14 00:39:00
ll
Nej Linda, om det är någon som står för fascistiska tendenser här så är det du och de andra "JAG har rätten"människorna här som vill tulla på demokratin genom att inte bara hänsynslöst strunta i andra men sedan också vägra oss rätten att säga sanninge
Inlägg #33: Postat: 2004-11-14 13:53:00
Magnus
De utan barn ska inte behöva lida för att vissa har skaffat sig barn. Finns idioter i samma klass som min flickvän som absolut inte kan vara med och jobba på grubbarbeten "idag" därför att de har så mycket med barnen. Jävla egoistiska skitstövlar som låter sina egna val drabba andra. Nej, det är föräldrar till barn som stör andra som är egoistiska och INTE de som stör sig på dem.
Inlägg #34: Postat: 2004-11-14 18:32:00
Vivi
Magnus. Hoppas du ALDRIG själv får barn, din satans skithög!!!!
Inlägg #35: Postat: 2004-11-14 20:35:00
ll
Undrar just hur Vivi är som mamma om hon blir ett rabiat monster av så lite?
Inlägg #36: Postat: 2004-11-14 23:30:00
Vivi-en tigermamma!
Monstret i det här fallet heter Magnus!
Inlägg #37: Postat: 2004-11-15 10:10:00
Solen
Om du är mamma till tigrar torde du inte ha bekymret med skrikande barn... Och självklart skaffar man inte barn om man inte tycker om dem eller är intresserad.
Inlägg #38: Postat: 2004-11-15 15:55:00
Marlene Karnerfors
"Och självklart skaffar man inte barn om man inte tycker om dem eller är intresserad" inte? måste man älska alla småtelingar för att kunna skaffa egna?? jag hade inget som helst intresse av barn, tyckte inte om att umgås med barn eller passa barn men MINA barn älskar jag över allt på denna jord... skulle det ena utersluta det andra??
Inlägg #39: Postat: 2004-12-22 07:52:00
MickeR
Marlene: egna barn och andras ungar mao :p Håller helt med.

För övrigt anser jag att vuxna har större rätt att slippa barnskrik på caféer än vad barnen har rätt att skrika vilt där. Vissa småbarnsföräldrar kan verkligen vara otroligt egoistiska när de sätter sitt barns behov före en fullsatt lokal.
Inlägg #40: Postat: 2004-12-22 12:35:00
KB
Ignorera barnhatarna,det är bitterheten som syns.De flesta barnhatare är ofrivilligt barnlösa,och det kan man inte lasta dem för,men de måste ändå acceptera att alla har rätt att finnas,även småbarn.
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...